طرز تهیه حلوا

۶۱۳ بازديد


طرز تهیه حلوا برای دوستداران شیرینی و دسر بسیار راحت است و گویی یک شیرینی جادویی پیدا کرده اید که پایانی ندارد، زیرا انواع حلوا آنقدر زیاد است که نمی توانید همه آنها را بچینید. یک مقاله.

اگر طرز تهیه انواع حلوا را بلد باشید، می توانید هر بار برای مدت طولانی حلوا را با طعمی جدید و طرحی جدید درست کنید.

این دسر شیرین و پرطرفدار بومی خاورمیانه است و در ایران قدمتی طولانی دارد و از قدیم الایام مردم ما با توجه به فرهنگ های مختلف در هر منطقه به طور متفاوتی دستور حلوا درست می کردند.

حلوا نه تنها به خاطر طعمش، بلکه به خاطر بافت نرم و لطیفش معروف است، به طوری که برای تزیین آن که در تقاطع دیدن یا خوردن حلوا است، کارهای مختلفی انجام می شود.

برای تهیه این دسر خوشمزه باید نکات مهمی را بدانید که حلوای درست شده را زیبا، ساده و خوشمزه می کند.

با من تا پایان مطلب همراه باشید زیرا طرز تهیه 3 نوع و طعم حلوا را برای شما آماده کرده ام که امیدوارم مورد پسند شما واقع شود و فراموش نکنید که برای یادگیری نکات مهم آن، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

طرز تهیه حلوای مجلسی از آرد گندم و زعفران

مواد اولیه برای تهیه حلوا مورد نیاز است

2 فنجان آرد گندم

شکر یک و نیم پیمانه

یک و نیم لیوان آب

نیم لیتر گلاب

زعفران را به میزان لازم دم کنید

یک چهارم فنجان عصاره هل

یک تا یک و نیم لیتر روغن مایع و کره با هم

1- طرز تهیه یک حلوای ساده با تهیه شربت شروع می کنیم، سپس می توانید یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و آب، شکر، گلاب، فلفل و زعفران دم کرده را اضافه کنید.

2- مواد را با هم هم بزنید و سپس آتش را روشن کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و وقتی به جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

نکته: افزودن زعفران به رنگ حلوا تاثیر بسیار خوبی دارد.

3- حلوا را با الک کردن آرد در تابه مناسب ادامه دهید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و شروع به تفت دادن آرد به مدت نیم ساعت کنید.

4- اگر برای درست کردن حلوا از آرد زیاد استفاده کنید رنگ حلوا تیره و اگر کمتر استفاده کنید رنگ حلوا روشن تر می شود. سپس پس از از بین بردن خامی خمیر، دوباره خمیر را ورز دهید و در کاسه قرار دهید.

نکته: آرد را حدود 20-30 دقیقه تفت دهید.

5- وقتی آرد آماده شد، کره و روغن را در قابلمه بریزید، کره را آب کرده و مخلوط کنید، وقتی آرد آماده شد، کره و روغن را مخلوط کرده و در آرد بریزید. ماهی تابه.

6- حلوای مجلسی شیرین پخته می شود تا مواد یکدست شود، حالا شربت را اضافه کرده و به آرامی شربت را به حلوا اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.

نکته: فراموش نکنید که هر بار آن را هم بزنید تا حلوا بافت خود را از دست ندهد.

۷- حلوای مجلسی را هم بزنید تا خودش را بگیرد و کمی به هم بچسبد، وقتی حلوا وسط تابه جمع شد، تابه را مثل گهواره تکان دهید تا حلوا بچسبد.

8- حالا حلوای آماده شما آماده است و می توانید آن را به دلخواه تزیین کنید و نوش جان کنید.
مشاهده متن کامل: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.