صرافی ارز دیجیتال چیست؟

۶۹۴ بازديد


صرافی ارز دیجیتال، آیا می دانید به کدام صرافی ها صرافی دیجیتال می گویند؟ آیا تا به حال با صرافی های دیجیتال کار کرده اید یا وارد سایت آنها شده اید؟ در این مقاله در مورد مبادلات دیجیتال با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. اگر اطلاعاتی در مورد صرافی ندارید و یا قصد دارید اطلاعات کامل و جامعی در مورد صرافی ارز دیجیتال به دست آورید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در ابتدا، اگر بخواهیم تعریفی کلی و جامع از صرافی ارز دیجیتال داشته باشیم، باید بگوییم که صرافی های ارز دیجیتال، مکان های مجازی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، صرافی‌های دیجیتال مکان‌هایی مجازی هستند که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را خریداری و بفروشید. در حال حاضر چندین صرافی وجود دارد. هر کدام از آنها نسبت به سایر صرافی ها کارکردهای متفاوتی دارند اما به طور کلی همه صرافی ها از خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می کنند و سعی می کنند این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.کلمه اکسچنج از کلمه انگلیسی "exchange" آمده است. «مبادله» «به معنای معامله، مبادله است.

در این مطلب عزیزان ابتدا در مورد ارزهای خارجی با شما صحبت می کنیم و سپس در مورد مبادلات ایران توضیح می دهیم. اگر علاقه مند به استفاده از بورس های ایران هستید تا انتها با ما همراه باشید.

انواع صرافی ارز دیجیتال

به طور کلی اکنون دو نوع تغییر داریم که عبارتند از: ارتباط با بیت ارز

1. تابلوهای متمرکز

2. تبادل توزیع شده

در زیر به معرفی کامل هر دو نوع صرافی و مزایا و معایب آن عزیزان می پردازیم.

صرافی های مرکزی چه نوع صرافی هایی هستند؟

صرافی متمرکز به این معنی است که یک نفر معاملات را کنترل و تأیید می کند و هرکسی که در یک صرافی متمرکز تجارت می کند اساساً به این شخص اعتماد دارد. برای درک بهتر این موضوع، بیایید مثالی بزنیم.

صرافی متمرکز مشابه بانکی است که کارمندان بانک باید تراکنش های شما را تایید و مدیریت کنند. این دقیقاً در مورد صرافی های مترمز صادق است و شخصی تمام تراکنش های شما را به همراه سایر داده های معاملاتی نظارت و مدیریت می کند. صرافی مرکزی مزایا و معایبی دارد و در صورت تمایل به استفاده از آن توصیه می کنیم ابتدا مزایا و معایب را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب صرافی متمرکز به شرح زیر است:

مزایای:

1. استفاده آسان و بدون دردسر

2. نقدینگی بالا

3. به صرافی اعتماد کنید

معایب:

1. اکثر صرافی های متمرکز نیاز به احراز هویت دارند

2. اگر صرافی هک شود، دارایی های شما از بین می رود

3. معاملات با آن توسط شرکت مروج بورس مدیریت می شود

اگر تا به حال با صرافی بایننس کار کرده اید، صرافی بایننس یکی از صرافی های متمرکز است. امروزه بایننس یکی از محبوب ترین صرافی ها است. اگر تا به حال با صرافی Binance کار کرده باشید، می بینید که هیچ یک از معایبی که قبلا ذکر کردیم را ندارد و این به شما کمک می کند بهتر و مطمئن تر از آن استفاده کنید. اگر می خواهید درباره صرافی های غیرمتمرکز بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

صرافی های غیرمتمرکز چه نوع صرافی هایی هستند؟

تراکنش های غیرمتمرکز دقیقا برعکس تراکنش های متمرکز هستند. این بدان معنی است که دیگر توسط یک کارمند یا یک فرد یا یک سازمان مدیریت نمی شود و هیچکس کنترلی بر معاملات از جمله خرید و فروش ندارد. بهتر است بگوییم در ارتباطات غیرمتمرکز کاربر با خود کاربر ارتباط مستقیم دارد. به عبارت دیگر، صرافی های غیرمتمرکز مانند "P2P" کار می کنند. زمانی که کاربر می خواهد سکه های خود را بفروشد، دیگر نیازی به ارسال پول به حساب صرافی ندارد، زیرا می تواند مستقیماً از کیف پول خود این کار را انجام دهد. این مشکل پس از مدتی حل می شود و از هک کیف پول تراکنش ها جلوگیری می شود. برخی تراکنش های غیرمتمرکز را برای استفاده به دلیل این مسائل انتخاب می کنند. متأسفانه ایران اکنون به دلیل تحریم ها در مذاکره با مشکل مواجه است. اما با در دسترس بودن تراکنش‌های غیرمتمرکز، این سختی تا حدودی کاهش یافته است، زیرا کاربران نگران مسدود کردن حساب‌های خود و غیره نیستند. در این انواع تراکنش، می توانید با پیوند دادن کیف پول خود به حساب تراکنش خود، تراکنش های خود را آغاز کنید. تراکنش های غیرمتمرکز نیز مانند تراکنش های متمرکز دارای مزایا و معایبی هستند که در این قسمت می خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم.

مزایا و معایب تبادل غیرمتمرکز:

مزایای:

1. در اکثر صرافی های غیرمتمرکز، احراز هویت مورد نیاز نیست

2. شما مستقیماً با کاربر خرید و فروش می کنید.

3. شما هیچ اطلاعات اضافی به صرافی ارائه نمی کنید و توسط صرافی نظارت نمی شوید.

ناراحتی ها:

1. بیشتر صرافی های غیرمتمرکز دارای رابط کاربری دشواری هستند که کار با آنها را برای کاربران جدید دشوار می کند.

اکنون که با تعاریف صرافی، صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز آشنا شدید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با صرافی های دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

صرافی های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

صرافی های دیجیتال از نظر عملکرد و گزینه ها متفاوت هستند. به عنوان مثال، همانطور که قبلاً در مورد صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز آموخته اید، هر یک از این انواع به یک شکل عمل می کنند. به عنوان مثال، همانطور که خواندید، صرافی های متمرکز کنترل کننده فعالیت کاربر هستند. برای کار با صرافی های متمرکز ابتدا باید بخشی از کیف پول خود را در صرافی پر کنید تا کار کنید. اما همانطور که گفتیم در صرافی های غیرمتمرکز اینطور نیست و شما کیف پول خود را به صرافی متصل کرده و تراکنش های خود را انجام می دهید. صرافی های غیرمتمرکز از بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای حذف واسطه ها استفاده می کنند.

امنیت در مبادلات دیجیتال

امنیت یکی از مهم ترین و مهم ترین مواردی است که در ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کرد. وقتی می خواهید در این صنعت سرمایه گذاری کنید، ابتدا باید بدانید که قرار است کاری انجام دهید. میخوای شکارچی بشی یا تاجر؟!

وقتی تصمیم خود را گرفتید، کار خود را آماده کنید. در هر مرحله باید به برقراری امنیت توجه کنید. اگر امنیت را مسخره کنید و آن را جدی دنبال نکنید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. این مشکل برای همه افراد سخت است زیرا همانطور که می دانید اگر این اتفاق بیفتد سرمایه شما از بین می رود. متاسفانه امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال این اتفاق زیاد می افتد و بسیاری از کاربران به دلیل سهل انگاری سرمایه خود را از دست می دهند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا امنیت در صرافی های دیجیتال را به طور کامل با شما عزیزان مطرح کنیم. نکات زیر نه تنها در مبادلات بلکه در زمینه های دیگر نیز مفید است. حواستان به این چیزها باشد و آنها را به خاطر بسپارید.

امنیت در مرکز دیجیتال به دو بخش تقسیم می شود. قسمت اول بر عهده توسعه دهندگان صرافی است، زیرا آنها باید به فکر تمام اقدامات امنیتی باشند و بر اساس آن مشکلات و باگ های موجود را برطرف کنند تا هکرها نتوانند از این باگ ها برای حمله به کاربران استفاده کنند.

وقتی توسعه دهندگان یک صرافی تمام اصول امنیتی را رعایت کنند، می توان گفت که نفوذ آن صرافی با درصد کمی همراه است و استفاده از آن صرافی را برای کاربران آسان می کند. پس از اینکه توسعه دهندگان صرافی تمامی اقدامات امنیتی را انجام دادند، به سراغ قسمت دوم امنیت می رویم که در دست کاربران است. در قسمت دوم، کاربران باید تمام اقدامات امنیتی که مسئولیت آنهاست را رعایت کنند.

ممکن است این سوال در ذهن شما باشد که کاربر چگونه باید امنیت صرافی را تضمین کند؟ در ادامه این موضوع را به طور کامل به شما خواهیم گفت، اما قبل از آن باید بدانید که امنیت صرافی هر چقدر هم بالا باشد، اگر کاربر اقدامات امنیتی را رعایت نکند، فایده ای ندارد، زیرا هکرها می توانند این کار را انجام دهند. اینطوری به راحتی به کاربر حمله کنید

کاربران برای افزایش امنیت حساب کاربری خود چه اقداماتی باید انجام دهند؟

راه های زیادی وجود دارد که کاربران می توانند امنیت صرافی خود را بهبود بخشند، اما در این قسمت روشی را به شما نشان می دهیم که به شما در انجام این کار کمک زیادی می کند. اگر دقیقاً دستورالعمل‌هایی را که به شما می‌گوییم دنبال کنید، می‌توانید به راحتی امنیت خود را با چند مرحله بهبود بخشید. نکات ایمنی که کاربران باید رعایت کنند عبارتند از:

1. فعال سازی عملکرد ایمنی:

فعال کردن ویژگی های امنیتی در برخی صرافی ها امکان پذیر است و در برخی دیگر نه. اساساً می توان گفت صرافی هایی که ویژگی های امنیتی ندارند از این ویژگی ها پشتیبانی نمی کنند. ویژگی های امنیتی امکان کنترل بهتر ورود و نقل و انتقال حساب را فراهم می کند. هر صرافی ممکن است از یک یا دو ویژگی امنیتی پشتیبانی کند، اما به طور کلی، ما از دو ویژگی مهم امنیتی برای شناسایی و در صورت نیاز استفاده می کنیم. این دو ویژگی عبارتند از:

1.1. بسیاری از ویژگی های امضا:

اگر عملکرد چند امضایی در حساب کاربری شما فعال باشد، به راحتی می توانید در چند مرحله امنیت حساب خود را ارتقا دهید، زیرا با وجود این عملکرد، هیچکس نمی تواند سکه یا توکن را از حساب شما برداشت کند. برای درک بهتر این موضوع مثالی می زنیم.

تصور کنید که یک شبکه ایمنی دارید. اگر می خواهید از گاوصندوق خود پول بردارید به یک کلید نیاز دارید، گاوصندوق با دو کلید باز می شود و اگر یکی از این کلیدها مفقود باشد در گاوصندوق باز نمی شود. بسیاری از امضاها نیز برای همین منظور استفاده می شوند. بدون امضای دوم، بازیابی حساب از پورتال شما امکان پذیر نیست، که امنیت را با چندین روش افزایش می دهد.

1.2 دو مورد را تایید کنید:

احراز هویت دو مرحله ای باعث می شود که یک رمز عبور جدید به حساب شما اضافه شود. ممکن است اصطلاح احراز هویت دو مرحله ای را شنیده باشید زیرا در بسیاری از برنامه ها استفاده می شود. به عنوان مثال، در ابتدا که بحث هک نرم افزار پیام رسان تلگرام داغ بود، توسعه دهندگان آن در بیانیه ای گفتند که باید احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید تا حداکثر امنیت را به دست آورید. احراز هویت دو مرحله ای به شما کمک می کند امنیت خود را بیشتر افزایش دهید. اگر سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

2. حفاظت از اطلاعات محرمانه:

یکی از مهمترین بخش ها محافظت از اطلاعات یا عدم افشای اطلاعات شماست. هکرها می توانند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. این به آنها اجازه می دهد تا به راحتی و بدون هیچ زحمتی تمام اطلاعات شما را در یک مکان پیدا کنند. هرگز اطلاعات خود را برای کسی یا افرادی ارسال نکنید. اطلاعات محرمانه شما فقط برای شما محفوظ است و نه هیچ کس دیگری. اگر قصد دارید هرگز اموال خود را به دست افراد غریبه از دست ندهید، پیشنهادات ما را جدی بگیرید.

اگر از افرادی که پول خود را به دست هکرها از دست داده اند بپرسید که چگونه این اتفاق افتاده است، آنها به شما خواهند گفت که هیچ یک از این دلایل مناسب نیستند و بیشتر آنها به افشای داده های ذخیره شده نیز اشاره می کنند. مراقب این مشکل باشید، هکرها همیشه از ساده ترین راه برای افشای اطلاعات استفاده می کنند که ساده ترین راه برای یک هکر در هر صنعتی است.

3. انتخاب رمزهای عبور مناسب:

بسیاری از افراد ساده ترین اعداد را برای رمز عبور خود انتخاب می کنند. این مشکل به احتمال زیاد به شما آسیب می زند زیرا همه هکرها از این مشکل اطلاع دارند و در مرحله اول هنگام هک یک کاربر، این پسوردها را آزمایش می کنند. شاید تا به حال از رمزهای عبور ساده استفاده کرده باشید. پیشنهاد ما این است که هرگز این کار را انجام ندهید زیرا احتمال هک شدن حساب شما چندین مرحله افزایش می یابد. همیشه از رمزهای عبور سخت و دست نیافتنی استفاده کنید زیرا اگر این کار را انجام دهید، هکرها مرحله دیگری را از دست خواهند داد که به آنها امکان می دهد به راحتی شما را هک کنند.

با خواندن این بخش، متوجه خواهید شد که امنیت چقدر مهم است. هرگز امنیت صرافی های دیجیتال یا کیف پول های دیجیتال یا هر نقطه دیگری از دنیای ارزهای دیجیتال را مسخره نکنید، زیرا با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد که یکی از آنها از دست دادن سرمایه شماست.

کارمزد تبادل دیجیتال

کارمزد برای هر صرافی متفاوت است. برخی از صرافی ها مبلغ ثابتی را برای کارمزد خود تعیین می کنند و برخی دیگر هزینه های متفاوتی را از کاربران دریافت می کنند. صرافی هایی با مقدار کارمزد ثابت چیزی حدود 3 یا 4 یا حتی کمتر دریافت می کنند، اما صرافی هایی که کارمزد متغیر دریافت می کنند مبلغ ثابتی ندارند و بر اساس مبلغ هر تراکنش از شما کارمزد دریافت می کنند. در حال حاضر، اکثر صرافی های دیجیتال بر اساس حجم هر معامله از شما کارمزد دریافت می کنند. در ادامه قصد داریم چند روش مبادله ای که برای شما قابل احترام است را معرفی کنیم، در توضیحات صرافی در مورد میزان پرداخت صحبت خواهیم کرد.

از کجا ارزهای دیجیتال بخریم چگونه می توانم آن را از صرافی دریافت کنم؟

قبل از انجام هر کاری، ابتدا باید در صرافی انتخابی خود ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، در صورت نیاز به احراز هویت، باید هویت خود را در صرافی تایید کنید. پس از تایید هویت، حساب کاربری شما فعال می شود و باید شروع به کار کنید. اکنون، بسته به اینکه صرافی انتخابی شما متمرکز یا غیرمتمرکز باشد، می توانید ارزهای دیجیتال خود را خریداری کنید. همانطور که می دانید، اگر صرافی انتخابی شما متمرکز باشد، ابتدا باید کیف پول صرافی خود را شارژ کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید از صرافی معروف و محبوب بایننس استفاده کنید، ابتدا باید کیف پول رمزنگاری خود را در صرافی بایننس آپلود کنید، سپس خرید و فروش کنید، اما اگر از یک صرافی غیرمتمرکز مانند UniSwap استفاده می کنید، باید کیف پول خود را به آن متصل کنید. . پس از ثبت نام مبادله کنید، سپس ارزهای رمزنگاری شده را بخرید و بفروشید. نحوه کار با هاب های متمرکز و غیرمتمرکز محبوب و پرطرفدار را در مقالات مختلف به شما آموزش داده ایم. در صورت بروز مشکل می توانید با مراجعه به آموزش جایگزین مورد نظر یاد بگیرید.

مروری بر بورس ایران

در حال حاضر صرافی های معتبر ایرانی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در صرافی های ایرانی نیاز به احراز هویت دارید زیرا این احراز هویت امکان پیگیری در صورت بروز مشکل کلاهبرداری را فراهم می کند. خرید و فروش مکرر ارزهای رمزنگاری شده در صرافی های ایرانی را توصیه نمی کنیم زیرا متأسفانه کارمزد مبادلات ایرانی بالاست. اگر این موضوع برای شما مهم نیست، می توانید از صرافی های ایرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر فقط می خواهید ارزهای رمزنگاری شده را نگه دارید، این مشکلی ندارد و می توانید به راحتی ارزهای رمزنگاری شده خود را خریداری و ذخیره کنید. اگر بخواهیم از دیگر معایب صرافی های ایرانی صحبت کنیم، به موضوع ارزهای رمزنگاری شده اشاره می کنیم. متأسفانه در بورس ایران قیمت ارزهای رمزپایه کاملاً بالاست و ممکن است این موضوع برای برخی افراد مطرح نباشد.

اکنون که بحث قیمت ارزهای رمزپایه در صرافی های ایرانی مطرح شد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت ارزهای رمزپایه به ارزهای خارجی چگونه تعیین می شود؟ در زیر، اگر با ما باشید، به طور کامل در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد.

ارزش ارزهای دیجیتال در ارزهای خارجی چگونه تعیین می شود؟

این سوال ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و ما قصد داریم در این فصل به آن پاسخ دهیم. قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی ها بر اساس چند پایه تعیین می شود. در این قسمت از مقاله به اساسی ترین آنها اشاره می کنیم. یکی از بخش‌های مهم در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های دیجیتال، «عرضه و تقاضا» است. عرضه و تقاضا یعنی اگر تقاضا برای سکه وجود داشته باشد قیمت آن افزایش می یابد و اگر تقاضا برای سکه وجود نداشته باشد قیمت آن کاهش می یابد. همانطور که گفتیم دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که در این قسمت فقط به این موضوع اشاره کردیم که تقریباً یکی از مهمترین موضوعات است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های خارجی را چگونه با ریال آغاز کنیم؟

اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده و هنوز وارد این بازار نشده اید، ممکن است علاقه مند به ورود به این بازار باشید. اگر می خواهید ارزهای رمزنگاری شده با ریال بخرید، باید صبور باشید زیرا ابتدا باید در صرافی های ایرانی ثبت نام کنید و سپس احراز هویت کنید که چند روز طول می کشد. برای خرید ارزهای رمزپایه با ریال در مبادله، ابتدا همانطور که گفتیم باید در یکی از صرافی های ایرانی ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، برای تایید حساب خود باید احراز هویت کنید. پس از تایید اکانت دیگر، کار به پایان رسیده است، کافی است از کیف پول صرافی ایرانی خود به مبلغی که می خواهید به صورت دلار مجازی دریافت کنید، به مبلغ مورد نظر، ریال شارژ کنید. اکنون باید دلارهای دریافتی را به کیف پول خود واریز کنید. پس از انجام این کار، دیگر مرحله ای باقی نمانده است، اکنون می توانید تجارت را شروع کنید. متاسفانه در حال حاضر کیف های ایرانی تقلبی زیاد است. در انتخاب کیف ایرانی باید از اصل بودن کیف مورد نظر خود مطمئن شوید. ممکن است تعجب کنید که چگونه یک صرافی معتبر پیدا کنید؟ برای پاسخ کامل به این سوال با ما همراه باشید.

راه های تشخیص چرخ دنده اصلی

برای یافتن یک صرافی مناسب و اصلی باید به نکاتی توجه کنید که در این قسمت از مقاله قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم. این نکات عبارتند از:

1. مشاهده تاریخچه تراکنش:

هنگامی که صرافی مورد نظر خود را انتخاب کردید، ابتدا تاریخچه صرافی را بررسی کنید تا صحت آن را تأیید کنید. به سال ساخت و چنین اطلاعاتی نگاه کنید. پس از دیدن این موارد، با توسعه دهندگان آن آشنا شوید. توسعه دهندگان صرافی را بشناسید و ببینید توسعه دهندگان معروف چه کسانی هستند و تاکنون چه پروژه های موفقی را اجرا کرده اند. پس از شناخت توسعه دهندگان، به آدرس و شماره تماس صرافی رفته و آنها را یادداشت کنید. در تمام موارد ذکر شده، اگر صرافی توانست رتبه خوبی کسب کند، می توانید با احتیاط به آن اعتماد کنید.

2. بررسی کاربران:

به نظرات کاربران توجه کنید، آنها را بخوانید تا از مزایا و معایب صرافی مطلع شوید. این می تواند به شما کمک زیادی کند زیرا آنها می توانند به شما کمک زیادی کنند. لازم به ذکر است که در بین نظرات ممکن است با نظرات نادرست مواجه شوید. حتما نظرات را با دقت بخوانید و پروفایل کاربرانی که نظر داده اند را مشاهده کنید.

در این زمینه موارد دیگری نیز می تواند به شما دوستان عزیز کمک کند که ما فقط به دو مورد مهم اشاره می کنیم. در زیر به معرفی چند صرافی دیجیتال می پردازیم، اگر می خواهید در مورد صرافی های دیجیتال بیشتر بدانید، لطفا ما را دنبال کنید.

احتیاط:

متاسفانه به دلیل تحریم های وحشیانه آمریکا، اکثر صرافی های بیت ارز دیجیتال محدودیت هایی برای کاربران ایرانی دارند. قبل از شروع اجرای سوئیچ دیجیتال خود، ابتدا نرم افزار تغییر IP را نصب کنید. این نرم افزار یک "*******" یا "VPS" است. به یاد داشته باشید که باید یک ******* یا ******* پایدار تهیه کنید تا IP سیستم شما دائما تغییر نکند و برای تبادلات مشکوک نباشد. در صورت عدم رعایت این موارد، حساب شما توسط صرافی مسدود شده و سرمایه خود را از دست خواهید داد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.