یادگیری ریاضیات تحلیل کرده اند

۷۵۰ بازديد

 

9- روابط ارائه شده در جلسه تدریس را به صورت خلاصه در دفترچه کوچکی که همیشه همراه دارید و آن را به این کار اختصاص داده اید یادداشت نمایید تا همیشه با شما باشد و در جاهایی که امکان آن وجود دارد مطالب را مرور نمایید. درک حقایق و روابط را تا حدی برای دانش آموزان آسان می کند. سوالات این کتاب را طوری طراحی کردم که ابزاری برای استفاده معلمان زحمتکش ریاضی باشه و دانش آموزان عزیز هم با مطالعه و حل سوالات آن با چگونگی سوالات امتحانی آشنا شده تا بتونن امتحاناتشون رو با موفقیت پشت سر بگذ رونن.این کتاب در انتشارات کلاغ سپید به چاپ رسیده. مباحث مربوطه را در کتاب درسی بیش از یک بار بخوانید.ریاضی درس پیچیده ای است پس متراکم بودن کتاب های ریاضی چیز عجیبی نیست.درک کامل مطالب پس از یک بار مطالعه امکان پذیر نیست پس بار ها و بارها درسنامه های موجود را بخوانید و مثال ها و تمرینات موجود را بدون نگاه کردن پاسخ آن ها حل کنید.جمله معروفی که همیشه سر کلاس به دانش آموزان خودم می گویم،اگر می خواهید مطلبی را برای کنکور یک بار بخوانید،اصلا نخوانید.چون با یک بار خواندن،فقط توهم بلد بودن خواهید داشت و تست ها را غلط می زنید.

مثال های حل شده در کلاس را در کاغذ دیگری بنویسید و خودتان به تنهایی بدون نگاه کردن به پاسخ آن ها را حل کنید. این توانایی در زندگی روزمره به ما کمک میکند تا تصمیمات بهتری بگیریم و به مسائل با دقت بیشتری نگاه کنیم. در محاسبات دقت کنید. در گام اول باید ها و نباید های کلاسی را برای تقویت ریاضی به شما گفتیم و در این بخش که گام دوم تقویت ریاضی و افزایش نمره و درصد می باشد در مورد افزایش ساعت مطالعه و گسترش حل تمرین و اهمیت این موارد برای شما خواهیم نوشت.پس به دقت همراه ما باشید.هر روز ساعت قابل توجهی را برای مطالعه و حل تکالیف خود اختصاص دهید. هر مسئله ای که معلمتان برایتان حل می کند و برای توضیح و حل آن زمان می گذارد قطعا مهم است.بی شک این مسائل پایه و اساس مواردی می باشد که شما باید در امتحان حل کنید.بعضی از سوالات حل شده در کلاس ممکن است عیناً به صورت مشابه در امتحان و یا آزمون های تستی شما تکرار شود.بعضی از نمونه های حل شده نیز با کمی تغییر و جا به جایی در امتحان دیده خواهند شد.

برای اینکه دانش آموزان بتوانند ریاضی را بهتر یاد بگیرند و مفاهیم آن را درک کنند، باید در طول ترم تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند. چینهها از جهتی نسبت به سایر ابزارها اهمیت بیشتری دارند و آن اینکه به درک عدد به عنوان طول کمک میکنند چرا که چینه چهارتایی بلندتر از چینهی سه تایی است و مانند آن که به درک کوچکتر و بزرکتر و مفهوم بین کمک میکند. از ابتدا به حل سوالات سخت مشغول نشوید از سوالات آسان شروع کنید و سپس به سوالات و تست های سخت تر بروید. قطره های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند ببر فقط به کسی حمله می کند که حرکتی انجام می دهد و یا فرار می کند.پدر من در آن لحظه وحشتناک ، با فدا کردن جانش پیش مرگ مادرم شد و او را نجات داد.این صادقانه ترین و بی ریاترین ترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود. چون در آن حالت مغزتان بعد از یاد گرفتن یک چیز جدید استراحت می کند و به خاطر آوردن آنها راحت تر خواهد بود. در غیر این صورت به خاطر سپردن این حجم از فرمول و نکته در ذهن، غیرممکن خواهد بود.

بخش عمده ای از مطالعه ریاضی در واقع همان حل تمرین و مثال و تست می باشد.حل تمرین سبب می شود تا بدانید به چه میزان روی مباحثی که آموخته اید تسلط پیدا کرده اید و این حل تمرین است که باعث تثبیت مباحث در ذهن شما می شود.حل سوالات بیشتر شانس شما را برای کسب نمره و درصد بهتر افزایش می دهد.ریاضی خیلی عجیب است ممکن است ۱۰۰ نوع تمرین حل کنید اما تمرین ۱۰۱ نکته ای جدید داشته باشد.پس حل تمرین های بیشتر شما را با گونه های متفاوت از هر مبحث آشنا می کند و به ضعف های خود پی می برید. میخواهید بدانید که چگونه ریاضی خود را قوی کنیم ؟ پاسخ خود را با جواب معلمتان مقایسه کنید.اگر درست حل کرده بودید که عالی است اما در صورت اشتباه در هر بخش ببینید ایراد کارتان کجاست و به مطالعه بپردازید و مجددا سعی کنید تا خودتان سوال را حل کنید.

به مفاهیمی که معلمتان توضیح می دهد گوش کنید و از هر بخشی که مشکل داشتید یا به صورت کامل متوجه نشدید سوال کنید.(سعی کنید در زمان هایی که استاد ریاضی مسائلی را برای تمرین در کلاس طرح می کند،شخصا مسئله را حل کنید).با شرکت در فعالیت های کلاسی به معلمتان نشان می دهید که دانش آموزی تلاشگر و درس خوانی هستید.شرکت در فعالیت های کلاسی و توجه به معلم باعث می شود تا مهارت های ریاضی را بهتر فراگیرید و در تمرین ها و تست هایی که در منزل حل خواهید کرد عملکرد بهتری داشته باشید و این موضوع علاقه شما به ریاضیات را نیز افزایش می دهد. اگر شما نیز دارای اشتباهات محاسباتی هستید،کتاب هندبوک محاسبات کتابی مفید در جهت حل این مشکل است که می تواند محاسبات شما را از نو بسازد و با ارائه راهکارهای محاسباتی برای کنکوری ها و صرفه جویی در زمان نیز یکی از واجبات است.

هر چه رو به جلوتر می رویم پایه دانش آموزان ضعیف تر و اشتباهات محاسباتی بیشتر می شود.محاسبات نه تنها در ریاضی بلکه در دروسی مانند شیمی،فیزیک و… ولی باید حداقل ۱۰ تا تست ریاضی رو تو این نیم ساعت حل کنید. همچنین داوطلب باید زمانی به سراغ تستهای کنکور سال قبل برود که با کمک سوالات آموزشی مفاهیم تستی مربوط به این درس را به خوبی آموخته باشد، مدیریت زمان در پاسخ به سوالات مباحث ریاضی بسیار مهم است. بنابراین نمره این درس برای دانش آموزان رشته ریاضی بسیار اهمیت دارد. گام اول و دوم را خواندید و اطلاعاتی از نحوه تحصیل در کلاس و چگونگی مطالعه در منزل کسب کردید.حالا نوبت گام آخر است.گام سوم مربوط به امتحان می باشد.چه کنکوری باشید و چه دانش آموز این قسمت اهمیت بالایی دارد زیرا همیشه نتیجه و ماه عسل مطالعه در آزمون های تستی و تشریحی نمایان می شود.برای امتحانی موفق و کسب نمره بالا و درصد خوب این بخش را نیز با ما همراه باشید. نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.علت حل نکردن سوالات را که از دانش آموزان جویا می شویم اغلب می گویند راه حل را بلد بودیم اما نتوانستیم سوال را حل کنیم یا حتی اگر سوال را حل کنند به جواب غلط(آفت کنکور) می رسند که همه این ها نشان دهنده همان ضعف محاسباتی دانش آموزان است که حتما و هر چه سریع تر باید رفع شود.

در درس ریاضی فقط یاد گرفتن اولیه نکته ها و قضیه و فرمول ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر یادگیری و فهم، حفظشون کنید چون سر جلسه آزمون ها و جلسه کنکور نه کتاب دارید و نه جزوه. تصور کنید پس از اتمام کلاس ریاضی دفتر و کتاب را ببندید تا جلسه بعد! اگر لازم است درمورد موضوعی مرتبط با درس سر کلاس صحبت کنید، اول مطالبتان را آماده کنید و بعد آنرا جلو آینه تمرین کنید. برای تقویت درس ریاضی اعمال متفاوتی نیاز است و این کار یک شبه شدنی نیست.باید صبور و ثابت قدم باشید و طبق برنامه منظمی ادامه دهید.اگر در سختی ها ناامید نشدید و همچنان به تمرین ریاضی ادامه دادید از این قسمت به بعد باید شاهد ظهور تفاوت ها با سایر دانش آموزان و راه های یادگیری سریع ریاضی کنکوری ها باشید. درس ریاضی در تمامی مقاطع چالش بر انگیز است چرا که مسائل آن درجه سختی متفاوتی دارند. بعضی اوقات کار جمعی و بررسی یک مفهوم از دیدگاههای مختلف به شفاف سازی و درک آن مفهوم کمک میکند. بهترین روش برای مروز جزوه ریاضی در منزل،مرور همان روز است.همچنین باید از خواندن مسائل و تمرینات خودداری کنید.برای این کار باید بدون دیدن پاسخ مسائل و تمرینات حل شده،شروع به حل مجدد آن در منزل کنید تا مغز شما،اطلاعات را بازیابی و تثبیت کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.