طرز تهیه مربای هویج رنگارنگ; مربا برای هر فصل

۵۳۴ بازديد


مربای هویج یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین مرباهای تهیه شده است و برای صبحانه و شام گزینه بسیار خوبی به حساب می آید. مربای هویج خانگی به دلیل کمبود مواد نگهدارنده و افزودنی سالم تر و ارزان تر از مربای هویج صنعتی است. هویج میوه ای سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. هویج در تمام فصول موجود است، بنابراین می توانید مربای هویج خانگی را در هر فصلی درست کنید. در ادامه مجله پارت نیوز ، طرز تهیه مربای هویج خانگی را با هم بررسی خواهیم کرد.
ش
مواد لازم برای تهیه مربای هویج

هو چیک کیلو

لیوان آب

یک کیلوگرم شکر

هلچهار در numero.

زعفران چهار قاشق

قاشق

یک قاشق آب لیمو

طرز تهیه مربای هویج خانگی

1. هویج را بشویید و رنده کنید

اولین قدم برای تهیه مربای هویج در خانه این است که هویج ها را کاملا بشویید و پوست بگیرید. در نظر داشته باشید که بهتر است هویج را بعد از برداشتن دوباره بشویید. سپس صبر کنید تا هویج خوب خشک شود سپس آن را خوب آماده کنید.

2. پخت هویج رنده شده

در این مرحله هویج رنده شده را در قابلمه بریزید و دو لیوان آب اضافه کنید. حدود 40 دقیقه طول می کشد تا هویج در مربای هویج با حرارت ملایم نرم شود.

3. شکر را به شربت اضافه کنید

برای پخت مربای هویج به هویج شکر اضافه کنید

در این مرحله از تهیه مربای هویج، پس از خیساندن هویج، شکر را اضافه کرده و با حرارت ملایم هم بزنید تا شکر کاملا در آب مخلوط شود. در همان مرحله پخت مربای هویج چهار عدد هل به مربا اضافه کنید تا عطر و طعم فوق العاده ای به آن بدهد.

4. زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید

آب لیمو را اضافه کنید تا مربای هویج درست شود

بعد از نیم ساعت زعفران آب شده را به مربا اضافه کنید و هم بزنید تا زعفران مخلوط شود. هنگامی که احساس کردید شربت هویج شما نزدیک به قوام است. یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری لیمو (ترجیحا تازه) را اضافه کنید و هم بزنید.

5. مربای هویج را بپزید

طرز تهیه مربای هویج

وقتی شربت مربای هویج غلیظ شد مربا آماده است. پس قابلمه را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید مربا از حرارت خارج شود و به دمای محیط برسد. در آخر دانه های هل را از مربا خارج کرده و مربا را در ظرف دلخواهتان بریزید. مربای هویج سوخاری شما آماده است. از آن لذت ببرید!

طرز تهیه مربای هویج

نکات بیشتر برای آشپزی مربای هویج

هر گوهری توضیحات و عکس های خاص خود را دارد. اما در تهیه مربای هویج نکات مهمی نیز وجود دارد که در ادامه می خوانید.

قوام مربای هویج

برای اینکه بفهمیم مربا به قوام خودش رسیده است باید یک قاشق شربت مربا بخوریم. بعد از سرد شدن آن را بین دو انگشت خود تست کنید و اگر شربت بین انگشتانتان بیرون آمد شربت به قوام خود رسیده است.

اگر مربای هویج بعد از سرد شدن همچنان نازک بود چه باید کرد؟ اگر فکر می کنید مربا بعد از سرد شدن هنوز رقیق است، دوباره آن را بجوشانید.

از مربای شکر با هویج خودداری کنید

اگر مربا در دمای بالا پخته شود، شهد یا شربت آن به سرعت ایجاد می شود، اما هویج به اندازه کافی پخته نشده و باعث می شود در مدت کوتاهی مربا شیرین شود. به همین دلیل مربا را باید روی حرارت ملایم بپزید یا می توانید یک قاشق آبلیمو به مربا اضافه کنید تا شیرین نشود.

اگر مربا شکر داشت چه باید کرد؟ آب جوش را به آن اضافه کرده و بجوشانید.

از مربای هویج لذت ببرید

در صورت تمایل می توانید پوست پرتقال را به مربا اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. به این ترتیب مربای هویج با پوست پرتقال خواهید داشت.

هل باید درست استفاده شود و بهتر است بعد از سرد شدن از مربا خارج شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.