بلبرینگ چیست؟

۲۳ بازديد

 بلبرینگ ها اجزای مهمی در انواع ماشین آلات و تجهیزات صنعتی هستند که وظیفه کاهش اصطکاک و تسهیل حرکت را بر عهده دارند. انتخاب و خرید این قطعات با کیفیت و با کیفیت نقش مهمی در عملکرد مناسب و طول عمر دستگاه ها دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت تاور بلبرینگ، خرید این محصول از مراکز رسمی و نمایندگی هایی که شهرت خوبی دارند بسیار حائز اهمیت است. این تنها راه برای اطمینان از اصالت و کیفیت بالای بلبرینگ ها و جلوگیری از مشکلات و هزینه های احتمالی ناشی از استفاده از محصولات تقلبی است. به همین منظور در ادامه به بررسی محصولات می پردازیم و روش های خرید مطمئن را به شما معرفی می کنیم!

در ادامه این مقاله  الکتنو یکی از نمایندگی هایی را که بهترین ها را دارد به شما معرفی می کنیم.

جفت چیست؟

بلبرینگ یکی از مهم ترین و مهم ترین اجزای بسیاری از ماشین آلات و محصولات صنعتی است. این کلمه از کلمه انگلیسی "Ball Bearing" گرفته شده است که به معنای حمل بار با نیرو با غلتاندن توپ است. این قطعه به عنوان چرخ دنده یاتاقان یا چرخنده عمل می کند و به دلیل عملکرد خوب در کاهش اصطکاک و نیروهای باربری نقش مهمی در صنعت دارد.

بلبرینگ در تمام تجهیزات دوار از جمله صندلی های چرخان برای جلوگیری از اصطکاک و سایش سطح استفاده می شود.

سایر اطلاعات تولد

در صنعت خودرو، بلبرینگ ها به حرکت و چرخش چرخ های خودرو کمک می کنند و با کاهش اصطکاک بین اجسام سنگین از سایش جلوگیری می کنند. اگر رولبرینگ وجود نداشته باشد.

بسیاری از ابزارها و دستگاه های چرخان به سرعت فرسوده می شوند و نیاز به تعویض سریع دارند.

قطعات بلبرینگ

هر بلبرینگ از چندین قسمت تشکیل شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و وظیفه خاصی را در عملکرد کلی این قسمت انجام می دهند. این اجزا عبارتند از: قفسه مسئول نگهداری و فاصله گذاری توپ است. توپ ها، قطعات کروی کوچک، نقش عمده ای در کاهش اصطکاک و تسهیل حرکت دارند.

فنجان نمدی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و محافظت از روغن کاری داخلی بلبرینگ استفاده می شود. و حلقه های داخلی و خارجی که بین آنها توپ ها قرار می گیرد و به انتقال بار و قدرت کمک می کند.

مواد و آلیاژهای سازنده بلبرینگ را بشناسید!

انتخاب مواد و آلیاژهای مورد استفاده برای ساخت بلبرینگ ها به طور مستقیم بر عملکرد، سختی و مقاومت آنها تأثیر می گذارد. به طور کلی، آلیاژهایی که برای ساخت رینگ، براکت و توپ استفاده می شوند، فولادهای کرومی با سختی بالا هستند، زیرا کربن موجود در آنها مقاومت به سایش را افزایش می دهد. در برخی موارد از فولاد سخت شده سطحی استفاده می شود که به فولاد بلبرینگ معروف است، این نوع بلبرینگ در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است، اما ظرفیت بارگذاری کمی دارد. بلبرینگ های سرامیکی برای سرعت بالا و تحمل دمای بالا با وزن سبک و راندمان بالا طراحی شده اند.

برخی از چیزهای دیگر آلیاژ سازنده توپ است

استاندارد آلیاژی مواد بلبرینگ نیز مهم است. سازندگان معمولاً از آلیاژهای استاندارد AISI 420 و AISI 52100 استفاده می کنند و انتخاب نوع آلیاژ با استفاده از این بخش تعیین می شود. برای مثال، رولبرینگ‌های استوانه‌ای بزرگ از فولاد با سختی بالا ساخته می‌شوند، در حالی که یاتاقان‌هایی که در معرض دمای بالا و گرما یا زنگ زدگی هستند، از فولاد مقاوم در برابر حرارت یا زنگ زدگی استفاده می‌کنند. همچنین ناگفته نماند که برای افزایش مقاومت باربری از مواد پلاستیکی و سرامیکی نیز استفاده می شود.
برای واردات قطعات صنعتی کلیک کنید.
بلبرینگ چیست؟

ساچمه‌ها قسمت‌های اصلی بلبرینگ‌ها هستند و آن‌ها را به نوعی رولبرینگ تبدیل می‌کنند. نوع توپ نقش مهمی در کیفیت بلبرینگ توپ دارد و این نوع قطعات از ساچمه های مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال گاهی اوقات توپ را به صورت استوانه ای می سازند که به این نوع قطعه، یاتاقان نورد می گویند. قسمت های چرخان این قسمت به اشکال مختلف از جمله گرد، استوانه ای، بشکه ای، مخروطی، سوزنی و ته مخروطی ساخته می شود. ناگفته نماند که این اشکال مختلف بر پارامترهایی مانند سرعت چرخش، ظرفیت باربری، ظرفیت باربری و اندازه بلبرینگ تأثیر می‌گذارند.

بلبرینگ را از یک مرکز قابل اعتماد خریداری کنید

خرید بلبرینگ از مراکز معتبر و شرکت های مجاز بسیار مهم است، زیرا کیفیت و عملکرد این نوع قطعات تاثیر مستقیمی بر کارایی و عمر مفید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی دارد. بلبرینگ های تقلبی و بی کیفیت باعث افزایش اصطکاک، سایش و خرابی زودهنگام تجهیزات می شوند که منجر به هزینه های بالای نگهداری و توقف تولید غیرمنتظره می شود. با خرید این جزء پرکاربرد از یک منبع قابل اعتماد، اطمینان حاصل می کنید که یک محصول اصیل و با کیفیت را دریافت می کنید که مطابق با استانداردهای صنعت باشد. علاوه بر این، مراکز معتبر خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر را نیز ارائه می دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از پشتیبانی مورد نیاز خود بهره مند شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.