اوزون تراپی برای پوست صورت و نحوه عملکرد تجهیزات اوزون تراپی را بیاموزید

۸۵۳ بازديد
درمان ازن (درمان ازن) درمان ازن (درمان ازن)
آری اوزون، همان لایه محافظی که همه شنیده ایم و مانند مادر زمین را در آغوش می گیرد تا امواج تند خورشید جان انسان ها را به خطر نیندازد!
در واقع گاز ازن یا O3 گازی بی رنگ و بی بو است و برخلاف گاز اکسیژن معمولی و استنشاقی یا O2 ساختار آن ناپایدار است و به همین دلیل به عنوان قوی ترین اکسید کننده بدن شناخته می شود و پس از مدتی به عنوان قوی ترین اکسید کننده در بدن شناخته می شود. بدن بدن به مدت چند دقیقه یک اکسیژن از آن خارج می شود و به اکسیژن رسانی و ضد عفونی کردن ترکیبات خطرناک بدن کمک می کند.
این روزها از سنتز ازن در پزشکی، محصولات غذایی، دارویی، زیبایی و آرایشی استفاده می شود.
اوزون درمانی نشان داده شده است
استفاده از ازن
گفتیم با توجه به پیشرفت دانش مردم می توان از این گاز به روش های مختلفی استفاده کرد مثلاً از روش اتوهمتراپی یا وارد کردن اوزون به گوش، روده، اندام تناسلی و استخوان ها برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند کنترل آن استفاده می شود. برای کاهش درد، سیستم اسکلتی عضلانی، کاهش وزن و مبارزه با سلولیت، کاهش فشار خون و میگرن، کاهش دیابت.
علاوه بر این، بسیاری از غذاها با گاز ازن تهیه می شوند، از جمله روغن زیتون ازن دار یا آب ازن دار.
از سوی دیگر ترکیبات ازن مانند پراکسید هیدروژن بهترین و قوی ترین ضدعفونی کننده است.
ازن در بدن
همانطور که گفته شد، ازن یک ترکیب فرار O3 است که به سرعت تجزیه می شود و O2 + O1 در بدن ایجاد می کند. اکسیژن طبیعی، O2، به سرعت وارد رگ های خونی می شود و سپس برای تنفس سلولی وارد سلول ها می شود.
قسمت دیگری از آن به سرعت وارد رگ های خونی به ویژه رگ های لنفاوی می شود، به مواد مضر تجمع یافته در بدن مانند باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و حتی سلولیت و سلول های سرطانی متصل می شود و آنها را از بین می برد و بازدم می کند.
همچنین بخوانید : رابطه ویروس کرونا و بهداشت در آرایشگاه های زنانه
دستگاه اوزون تراپی یا اوزون تراپی
امروزه تجهیزات ویژه ای برای تولید و استفاده از گاز ازن وجود دارد. در این بخش سه مولد ازن که بیشترین استفاده را دارند ذکر می کند.
لامپ UV
لامپ UV یکی از تجهیزات لازم برای تولید گاز برای اوزون تراپی است. البته لازم به ذکر است که این دستگاه مقدار بسیار کمی O3 تولید می کند که غلظت آن چندان دقیق و کارآمد نیست. بنابراین، برای تولید غلظت های دقیق نمی توان به این روش اعتماد کرد. با این حال، یکی از روش های در دسترس و ارزان است
دستگاه دفع کرونا
این دستگاه که یک دستگاه بسته دو دی الکتریک است برخلاف روش اول مقدار زیادی ازن تولید می کند. با این حال، گرمای تولید شده در طول این فرآیند به قدری زیاد است که می تواند باعث اختلال در عملکرد تجهیزات و ازن تولید شده شود.
مولدهای پلاسما سرد
در این دستگاه تولید ازن با اعمال جریان الکترواستاتیکی بین الکترودها انجام می شود و سپس این جریان منجر به تولید پلاسما با گاز نجیب می شود. سپس اکسیژن یونیزه شده و در نهایت ازن O3 تولید می شود. ازن تولید شده در این روش منجر به از بین بردن موثرتر میکروارگانیسم ها و به ویژه باکتری ها می شود.
درمان پوست و آکنه با اوزون تراپی
امروزه اکثر کلینیک های زیبایی اوزون تراپی را برای درمان بیماری های پوستی مختلف مانند آکنه، پسوریازیس و کاهش علائم پیری و یا حداقل به تاخیر انداختن روند پیری پوست ارائه می دهند. این درمان نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است و می‌تواند بیماری‌های عمیق‌تری مانند سلولیت، ترک‌خوردگی عمیق پوست، رگ‌های خونی متورم و سیاهرگ‌های واریسی و احتمالاً زخم‌های دیابتی را بهبود بخشد.
پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن انسان شناخته می شود. بنابراین بیش از سایر قسمت های بدن در معرض آلودگی و رادیکال های آزاد قرار دارد و علاوه بر آن عوامل خاصی مانند سیگار کشیدن، کمبود مواد مغذی و عدم تعادل هورمونی بر سلامت پوست فرد تأثیر می گذارد.
اوزون درمانی با هدف قرار دادن ریشه مشکل بهتر از سایر درمان های سنتی پوست عمل می کند. بنابراین، علاوه بر درمان علائم، مشکل اساسی را نیز برطرف می کند.
اوزون درمانی با رساندن اکسیژن به بافت ملتهب پوست، باکتری ها و قارچ های مولد آکنه را از بین می برد.
همچنین بخوانید : اسید درمانی پوست و فواید شگفت انگیز آن برای درمان لک و آکنه
علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و آنتی اکسیدان هایی را افزایش می دهد که علائم پیری را کاهش می دهد.
این روش درمانی به جوانسازی پوست کمک می کند و اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری به سلول های عمیق تر برسد. در نتیجه پوست برای مدت طولانی تری جوان و سالم می ماند.
بنابراین می توان گفت که صرف نظر از نوع مشکل پوستی و حتی میزان سفت شدن پوست، می توانید این روش را برای درمان انتخاب کنید.
با این حال، بسیاری از درمان های دیگر، مانند میکرودرم ابریژن یا اکسیژن درمانی، برای نتایج موثرتر و طولانی مدت استفاده می شوند.
اوزون تراپی چگونه انجام می شود؟
یکی از رایج ترین روش های اوزون تراپی استفاده از کپسول های مخصوص است. برای این درمان، فرد به سادگی در این کپسول می نشیند و سپس در این کپسول بسته می شود و تنها سر و گردن آزاد می ماند. سپس کپسول ترکیبی از بخار داغ، دی اکسید کربن، ازن و ترکیبات اکسیژن را به مدت 30 دقیقه در یک محیط دربسته آزاد می کند. این روش سونا مانند ممکن است برای بسیاری از افراد جذاب باشد.
جوانسازی پوست با اوزون تراپی
اگرچه غلظت کنترل نشده گاز ازن می تواند تغییرات مخربی بر روی پوست داشته باشد، اما اگر ازن آزاد شده تحت نظر متخصصان حفظ و درمان شود جای نگرانی نیست. در واقع این روش نیز مانند تمامی روش های درمانی باید با احتیاط و دقت مورد استفاده قرار گیرد.
اوزون تراپی هم به صورت موضعی و هم به صورت سیستمی قابل استفاده است. در روش موضعی درمان در نقاط محدودی از بدن مثلا در پوست انجام می شود اما در روش سیستمیک ازن با خون ترکیب شده و به سایر قسمت ها، اندام ها و بافت های دستگاه گردش خون بدن منتقل می شود.
لازم به ذکر است که روش موضعی قطعا نتایج ملموس و سریعی را به همراه خواهد داشت، به عنوان مثال برای رفع عفونت های پوستی، چین و چروک و جوش، نیازی به اوزون درمانی در سیستم نیست و درمان سطحی کافی است.
دو روش برای درمان ازن وجود دارد.
1- انتقال خون یا اوزون درمانی اصلی (MAH)
این روش که به اوزون درمانی سیستمیک نیز معروف است، شامل گرفتن بخشی از خون بیمار و ترکیب آن با ازن است. سپس این خون به بدن فرد باز می گردد و قادر به درمان بیماری های عمیق مانند مشکلات ورید یا ضد عفونی غدد لنفاوی است.
همچنین بخوانید: پسوریازیس در صورت یا اطراف چشم (علائم و راه های درمان و پیشگیری)
2- استفاده از روغن یا پماد ازن (سونای اوزون)
این فرآیند شامل دو مرحله است و شامل تصفیه موضعی ازن است در قسمت اول یک ماسک اکسیژن از بیمار حمایت می کند و از ورود گاز ازن به ریه های او جلوگیری می کند (زیرا گاز ازن یک گاز سمی است که نمی توان آن را تنفس کرد و بدن می تواند آن را از طریق غذا و پوست و سیستم های تزریقی و سپس ازن جذب کند). بخارات موجود در قسمت های مختلف بدن بر روی پوست استفاده می شود
در این روش مطمئن شوید که گاز را از طریق بینی، چشم و دهان خود استنشاق نکنید زیرا می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.
در مرحله دوم درمان با استفاده از پمادها و روغن ها کامل می شود.
هشدارها و عوارض جانبی درمان ازن پوست
اوزون تراپی روشی بی خطر است که معمولاً از قبل رژیم غذایی خاصی تجویز نمی شود، اما توصیه می شود افراد باردار، افراد مبتلا به کمبود فاکتور G6PD یا مبتلایان به اختلالات انعقادی و تیروئید قبل از درمان با پزشک متخصص مشورت کنند.
همچنین توصیه می شود چند روز قبل از درمان از سبزیجات و میوه های تازه (آب میوه) استفاده کنید و با نوشیدن آب کافی بدن را به خوبی هیدراته نگه دارید.
اگر این روش توسط متخصصان مجرب انجام شود، معمولاً عوارضی ندارد. با این حال، در موارد نادر، خونریزی و کبودی جزئی ممکن است در طول روش تزریق رخ دهد.
گاهی اوقات استنشاق ازن می تواند باعث واکنش سریع و التهاب فوری شود. البته دقت کنید که یکی از نشانه های کفایت ازن دریافتی سرفه است که بدن به صورت کاملا طبیعی آن را پس می زند و از کفایت مقدار آن خبر می دهد.
هزینه و تعداد جلسات اوزون درمانی پوست
اوزون تراپی امروزه به یکی از پرکاربردترین روش های درمانی تبدیل شده است و اکثر کلینیک های پزشکی و زیبایی از خواص فراوان این ترکیب استفاده می کنند. با این حال، این روش نسبت به بسیاری از درمان‌های جراحی و غیرجراحی که برای اهداف مختلف انجام می‌شوند، قیمت ارزان‌تری دارد. علاوه بر این، ژنراتورهای ازن در بسیاری از کشورهای جهان در دسترس هستند. البته تعداد جلسات و هزینه این کار بسته به شرایط، نوع مشکل و سطح پوست درگیر می تواند متفاوت باشد.
اما عموما تعداد جلسات کمتر از 3 جلسه نیست.
https://fatemehhabashi.com/ozone-therapy/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.