ابزارهای مختلف هوش مصنوعی که می توان از آنها برای نوشتن مقالات دانشگاهی استفاده کرد

۸۳ بازديد


اخیرا دستیاران نویسندگی و بازنویسی مصنوعی مانند Grammarly، ProWritingAid و Writer در بین مقاله نویسان دانشگاهی محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل متن برای گرامر، علائم نگارشی و املا و همچنین مسائل مربوط به وضوح، مختصر بودن، رسمی بودن و غیره استفاده می کنند. فرآیند نوشتن موثرتر است.

برخی از ابزارهای مفید هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن و رونویسی

Trinka: Trinka یک ابزار نوشتاری قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به ویژه برای نوشتن آکادمیک و فنی طراحی شده است. چیزی که ترینکا را متمایز می کند توانایی او در نوشتن فراتر از قوانین اساسی دستور زبان و املا است. این ابزار به نویسندگان کمک می کند تا لحن و سبک مناسب نوشتار آکادمیک را تعیین کنند، متون طولانی را به طور دقیق خلاصه کنند و به آنها صدای نوشتاری رسمی بدهد.

Grammarly: Grammarly یک دستیار نوشتاری نسبتاً قدیمی است. این ابزار پیشنهادات فوری برای متن نوشتاری ارائه می دهد و این پیشنهادات برای تقویت لحن و سبک، نحو و املای کلمات در نظر گرفته شده است که به نوبه خود مهارت های نوشتاری آکادمیک شما را تقویت می کند.

QuillBot: QuillBot به دلیل توانایی اش در بازنویسی متن شناخته شده است. این ابزار به نویسنده کمک می کند تا متن را سریعتر و موثرتر بیان کند.

Writefull: Writefull به عنوان یک ابزار قدرتمند ویرایش و ایجاد محتوا عمل می کند. این ابزار با مقایسه متن شما با پایگاه داده های زبان، بازخوردی را در مورد نوشته شما ارائه می دهد.

Wordtune: ابزاری حرفه ای برای ترجمه. این ابزار از هوش مصنوعی برای درک معنا و اهمیت متن اصلی استفاده می کند. سپس یک نسخه بازنویسی شده تولید می کند که همان اطلاعات را به روشی متفاوت ارائه می دهد.

Paperpal: Paperpal به عنوان ویراستار مقالات آکادمیک عمل می کند و به ویژه به انگلیسی زبانان غیر بومی کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که مقالات آنها با استانداردهای سخت نویسی دانشگاهی انگلیسی مطابقت دارد.

Ahrefs Paraphrasing Tool: این ابزار برای دانشجویان، محققان و افرادی که می خواهند متنی را بدون تغییر معنای اصلی آن بازنویسی کنند مفید است. این ابزار با تولید نسخه های جایگزین جملات یا پاراگراف ها از سرقت ادبی جلوگیری می کند و در نتیجه یکپارچگی کل متن را حفظ می کند.

ابزار مرجع مبتنی بر هوش مصنوعی

استناد به منابع در مقالات دانشگاهی بسیار مهم است. ابزارهای مرجع مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Zotero و Mendeley می توانند به طور مستقل با استفاده از اطلاعات ارائه شده یادداشت هایی را در قالب های مختلف ایجاد کنند. برای مرجع، علاوه بر این ابزارها، دو ابزار زیر نیز موجود است:

جونیا. فناوری پیشرفته شامل سبک های APA، MP و شیکاگو است.

: QuillBot APA Citation Generator * این ابزار رایگان، سریع، دقیق و کاملاً بدون آگهی است. با استفاده از سبک های استنادی APA 6 و 7، این ابزار می تواند منابع مختلفی از جمله کتاب ها، وب سایت ها و مجلات را ذکر کند.

ردیاب تقلبی مبتنی بر هوش مصنوعی

سرقت ادبی یک مشکل جدی در مقالات دانشگاهی است. چک‌کننده‌های سرقت ادبی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Turnitin و Copyscape می‌توانند به نویسندگان کمک کنند تا از اصالت کار خود اطمینان حاصل کنند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای مقایسه متن ارسالی با پایگاه داده عظیمی از مقالات دانشگاهی، وب‌سایت‌ها و سایر منابع برای شناسایی موارد مشابه استفاده می‌کنند.

برخی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تشخیص سرقت ادبی

* تورنیتین. این فناوری تشخیص هوش مصنوعی به طور مداوم برای بررسی یکپارچگی و عدم سرقت علمی مقالات دانشگاهی در حال توسعه است. این ابزار می تواند تشخیص دهد که آیا از ابزارهای نویسندگی هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن مقاله استفاده شده است یا خیر. ویژگی تشخیص محتوا توسط هوش مصنوعی توسط کاربران خدمات مختلف Turnitin، از جمله Turnitin Feedback Studio (TFS)، TFS with Originality، Turnitin Originality، Turnitin Similarity، Simcheck، Originality Check و Originality Check استفاده می شود.

* Scribbr: این ابزار رایگان هوش مصنوعی همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا متن شما با استفاده از ChatGPT یا هر ابزار نوشتن هوش مصنوعی دیگری نوشته شده است یا خیر. این ابزار می تواند رکوردها را با فرمت های GPT2، GPT3 و GPT3.5 با دقت بالا شناسایی کند.

*: AI Literature Review یک سرویس رایگان ارائه شده توسط Quill.org و CommonLit.org است. تجزیه و تحلیل متن هوش مصنوعی می تواند به اساتید کمک کند تا تشخیص دهند که آیا ابزار هوشمند ChatGPT3 توسط یک انسان ارسال شده است یا خیر.

:Originality.ai * این ابزار به عنوان یکی از برترین ابزارهای تشخیص دستخط هوش مصنوعی برای اساتید در سال 2023 شناخته شده است که می تواند به خوبی بین AI و محتوای نوشته شده توسط انسان تمایز قائل شود.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را پیدا کنید

نوشتن مقالات دانشگاهی کاملاً به تحقیق بستگی دارد. ابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Scholar و Microsoft Academic از هوش مصنوعی برای جستجوی مقالات، مقالات، کتاب‌ها و سایر منابع مرتبط با نویسندگان بر اساس عناوین جستجو استفاده می‌کنند. این ابزارها همچنین می توانند مقالات مرتبط با تحقیقات نویسنده را توصیه کنند.

در اینجا برخی از مفیدترین ابزارها برای مرور هوش مصنوعی آورده شده است:

Semantic Scholar* یک موتور جستجوی دانشگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند جایگزین منحصر به فردی برای Google Scholar معروف باشد. این ابزار همچنین از قابلیت های گوگل برای جستجوی مقالات تحقیقاتی استفاده می کند Semantic Scholar می تواند ابزاری عالی و کاربردی برای دست اندرکاران تحقیق علمی باشد

اجماع*: این ابزار به شما امکان می دهد روابط بین مفاهیم و حتی سناریوهای علت و معلولی مانند تأثیر مهاجرت بر اقتصاد را جستجو کنید. پاسخ های ارائه شده توسط این ابزار بر اساس تحقیقات دانشگاهی، فهرست ها و خلاصه ای از بهترین مقالات مرتبط با موضوع جستجو شده است.

Supersymmetry.ai*: یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحقیقات دانشگاهی.

Elicit *: یک ابزار هوش مصنوعی است که برای بررسی و بررسی متون استفاده می شود و کارایی و دقت آن در تحقیقات دانشگاهی بالاست.

: HeyGPT* به عنوان یک رابط ChatGPT عمل می کند و توانایی کار با فایل های PDF، صفحات وب و غیره را دارد. قابلیت های این رابط فراتر از ChatGPT است و آن را به ابزاری ارزشمند برای محققان تبدیل می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.