بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟ (تابستان یا زمستان)

۷۱۳ بازديد


قطعات بدون مو پس از انجام این روش، زمان ریکاوری خاصی مورد نیاز نیست و می توانید روز بعد به محل کار خود بازگردید.

اما بهترین زمان برای کوتاه کردن مو چه زمانی است؟ این سوال اغلب پرسیده نمی شود، اما بسیار مهم است. شاید تعجب آور باشد که بدانید برخی از زمان‌های سال برای کوتاه کردن مو بهتر از زمان‌های دیگر است. با انتخاب زمان مناسب برای کاشت مو، می توانید خطر عفونت را کاهش دهید و بهبودی را تسریع کنید. اگر می‌خواهید بدانید چرا، چه زمانی و آیا واقعاً مهم است، در اینجا اطلاعات مفیدی وجود دارد.


چرا برخی فکر می کنند بهار یا تابستان بهتر است؟

وقتی صحبت از بهترین زمان برای مراجعه به کلینیک کاشت مو می شود، نظر کلی این است که فصول گرم بهتر است. بسیاری از مردم برای دریافت خدمات به بیمارستان های دور از محل زندگی خود می روند. این سفر در فصول گرم راحت تر از فصول سرد است.

همچنین، تابستان فصل مناسبی برای استراحت و رهایی از کار است. اگر برای بهبود پوست خود نیاز به مرخصی از محل کار دارید، طبیعی است که در تابستان به این کار فکر کنید. اگر بچه دارید، این بهترین زمان است، زیرا در دوران نقاهت نیازی به بردن آنها به مدرسه ندارید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا تابستان زمان مناسبی برای کاشت مو است. اما نظر کارشناسان این حوزه چیست؟


آیا واقعا تابستان بهترین فصل برای جراحی کاشت مو است؟

اگرچه هیچ گونه منع مصرفی برای کاشت مو در تابستان وجود ندارد، اما قطعا بهترین زمان نیست. کاشت مو در این فصل با شکست مواجه نمی شود، اما می تواند مشکلاتی را در بهبودی ایجاد کند.

ما در تابستان زیاد عرق می کنیم که می تواند روند بهبودی را مختل کند. برای اینکه باکتری های موجود در عرق مشکل ساز نشوند، ناحیه درمان را تمیز کنید و از فعالیت هایی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.

شما همچنین باید مراقب پرتوهای خورشید باشید. زیرا پوست سر شفابخش شما نباید در معرض اشعه های مضر UV قرار گیرد. کاشت مو در تابستان بد نیست. اما در نظر داشته باشید که چند روز در خانه و در یک محیط خنک بمانید.

بهترین زمان برای کاشت مو زمستان است

فعالیت های اجتماعی ما در زمستان تغییر می کند. ما بیشتر در داخل خانه هستیم تا خارج از خانه، ورزش می کنیم یا شنا می کنیم. پوشیدن کلاه از سر شما در برابر نور خورشید محافظت می کند که می تواند به فولیکول های موی جدید آسیب برساند. در زمستان لازم نیست نگران آن باشید. زمستان بهترین زمان برای کاشت مو است. چون در زمستان هوا معتدل یا سرد است و زیاد عرق نمی کنیم.

همه چیز به شما بستگی دارد

تصمیم نهایی با شماست، و اگر دستورات پزشک خود را دنبال کنید و مراقبت های پس از کاشت را دنبال کنید، اگر این کار را انجام دهید، تأثیر زیادی روی بهبودی شما نخواهد داشت. انتخاب پزشک مناسب مهمتر از انتخاب زمان مناسب است. شما می توانید با انتخاب یک پزشک مجرب، آموزش دیده و آگاه اقدام به کاشت مو کنید.


روش های کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. همه این روش ها یک قانون دارند: کاشت مجدد موهای اهدایی از ناحیه اهداکننده (بانک مو) در ناحیه گیرنده (خط رویش مو یا عقب نشینی).

با کمک پزشک و بیمار بهترین روش حذف موهای زائد را با توجه به تعداد سرهای طاس، نوع مو و انتظارات بیمار انتخاب می کنند.

کاشت مو FUT: FUT (پیوند واحد فولیکولی) روشی است که شامل برداشتن نواری از پوست سر به قطر 1.5 تا 2 سانتی‌متر و عرض 15 تا 25 سانتی‌متر است. سپس پوست سر به واحدهای فولیکولی شامل 1 تا 4 تار مو تقسیم می‌شود و به آن پیوند زده می‌شود. مناطق بدون مو این روش FUT در شش مرحله انجام می شود.

کاشت موی دستی FUE: کاشت موی دستی FUE (استخراج واحد فولیکولی) یک روش کاشت مو است که در آن فولیکول‌های مو یک به یک با استفاده از پانچ از فولیکول‌های مو برداشته می‌شوند و سپس به ناحیه گیرنده (ناحیه) پیوند داده می‌شوند. FUE در 6 مرحله انجام می شود.

کاشت موی رباتیک FUE: کاشت موی رباتیک FUE روشی است که در آن با کمک تجهیزات مدرن پزشکی، پیوندها به صورت خودکار با دقت بالا و در مدت زمان کوتاهی کاشته می شوند. فولیکول های موی یک فرد برای کاشت مجدد مطابق شکلی که ربات ترسیم می کند جمع آوری می شود.

کاشت مو DHI: کاشت مو DHI (کاشت مستقیم مو) نمونه بهتری از روش دستی FUE است. با تفاوت روش DHI، کاشت مجدد پیوند روی سر با قلم تزریقی که شامل یک سوزن و یک سیستم پیستونی است.

اما در تمامی این روش ها نتایج نهایی بین 6 ماه تا یک سال مشخص نمی شود. میانگین سرعت رشد مو 8 میلی متر تا 1 سانتی متر در ماه خواهد بود.


چه مقدار مو بعد از کاشت مو برمی گردد؟

بعد از کاشت مو چقدر موها رشد می کنند؟

این یکی از سوالات متداول مشتریان قبل و بعد از کاشت مو است. موهای کاشته شده 2 یا 3 ماه پس از کاشت شروع به رشد می کنند. بنابراین بلافاصله بعد از انجام این کار نتیجه را نخواهید دید. نتیجه نهایی کاشت مو 18 ماه پس از کاشت مشخص می شود. به لطف فناوری های جدید درمان طاسی، روش هایی مانند لیزر درمانی کم توان و حتی محصولات جدید موجود، می توانید نتایج را به سرعت مشاهده کنید.

روش های کاشت مو هفته به هفته

هنگام تصمیم گیری برای کاشت مو، باید در نظر داشته باشید که نتایج به مرور زمان تغییر می کند و بهبود می یابد. متأسفانه با موهای پر نمی توانید این کار را به راحتی انجام دهید. شما باید به پوست سر فرصت دهید تا بهبود یابد و به موهای جدید فرصت رشد و ترمیم بدهید. خوب است که نتایج رشد موهای خود را هفته به هفته و ماه به ماه ببینید تا دقیقا بدانید که از موهای خود چه انتظاری دارید.

14 روز اول پس از کاشت مو

دو هفته اول به طور کامل در دستورالعمل های پس از انتقال توضیح داده شده است. لطفا توجه داشته باشید که در 14 روز اول نمی توانید موهای خود را لمس کنید. سر خود را بالا بیاورید و به مدت 5 شب از بالش گردن استفاده کنید. متأسفانه، می دانیم که این حالت خواب طبیعی نیست، اما لازم است در 5 روز اول از تماس تصادفی موها خودداری شود. پس از آن، شستشو پس از کاشت آغاز می شود. پزشک به شما می گوید که چگونه این کار را انجام دهید و از چه محصولاتی باید استفاده کنید.

پس از 7 تا 10 روز، پیوندهای کاشته شده تقویت می شوند. این بدان معنی است که آنها با لمس حذف نمی شوند. اما مراقب باشید و سر خود را نخارانید. از روز هفتم در صورت لزوم باید از کلاه لبه پهن استفاده کنید. در این دوره 14 روزه، شنا کردن زیاد و فعالیت های شدید یا ورزش ممنوع است.

روز 15-30 - دو هفته - یک ماه پس از کاشت مو

بعد از دو تا سه هفته، پوست سر شما به حالت اولیه خود باز می گردد. آره، با قرمزی و مقداری لکه همراه خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از مشتریان دو هفته پس از کاشت مو به تعطیلات می روند. اگر در این مدت موهایتان ریزش کرد، نگران نباشید، کاملا طبیعی است.

یک تا سه ماه پس از جراحی کاشت مو

در این دوره، موهای بیشتری در ناحیه کاشت مو می ریزند. طبیعتاً این موضوع نگران کننده است، اما نگران نباشید. این یک روند طبیعی در این فرآیند است، اما می‌دانیم که می‌تواند باعث ترس شود. به خصوص اگر انتظارش را ندارید. بنابراین دانستن تمامی مراحل تک تک رشد مو و آماده سازی کامل و دانستن نتایج آن بسیار مهم است. پس از سه ماه، موهای جدید شروع به رشد می کنند و این روند از این زمان ادامه خواهد داشت.

سه تا شش ماه پس از کاشت مو

بعد از سه یا چهار ماه خواهید دید که سرعت رشد مو افزایش می یابد. پس از شش ماه، نیمی از نتیجه مشخص می شود. نتایجی که رویای آنها را داشتید شروع به آشکار شدن کردند.

6 تا 12 ماه پس از کاشت مو

این دوره یک دوره جالب دیگر است. زیرا موها در این شش ماه به طور مداوم رشد می کنند و هر ماه ضخیم تر و قوی تر می شوند.

پس از دوازده ماه، باید برای بررسی محل کاشت و بررسی نتایج به پزشک مراجعه کنید. اگرچه 18 ماه طول می کشد تا نتایج نهایی را ببینیم. ممکن است در سال اول نیاز به امتحان باشد. پس آماده باش


12-18 ماه پس از کاشت مو

این آخرین مرحله رشد مو است و زمانی است که می توانید نتایج نهایی درمان را مشاهده کنید. موهای شما بلندتر، بلندتر و قوی تر خواهد شد. نتایج نهایی در قسمت جلویی سر 12-15 ماه پس از کاشت تایید می شود. بر روی تاج سر، نتیجه نهایی پس از 18-20 ماه تایید می شود.

این مراحل مختلف رشد مو بود. امیدواریم این بار به شما کمک کرده باشد تا بفهمید اگر تصمیم به کاشت مو دارید چه انتظاری دارید.

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.