داخلی چیست؟ + نحوه انتخاب دستگاه ایمپلنت مناسب را ببینید

۵۸۹ بازديد


ایمپلنت های دندانی مطمئن ترین راه حل برای جایگزینی دندان هستند و حاصل آخرین تحقیقات و فناوری هستند. کاشت ایمپلنت دندان در استخوان فک عمل سختی نیست و هیچ عارضه ای ندارد. ایمپلنت دندان به عنوان دندان اصلی تا پایان عمر بیمار عمل می کند و به عنوان یک جایگزین کامل در جراحی کانال ریشه محسوب می شود. فیکسچرهای ایمپلنت نقش بسیار مهمی در ایمپلنت های دندانی دارند. دستگاه های ایمپلنت در فرآیند کاشت یا پیوند دندان استفاده می شود و به عنوان ریشه دندان در استخوان فک برای جایگزینی ریشه های دندان از دست رفته و پشتیبانی قوی برای دندان های جایگزین استفاده می شود.


ثبات چیست؟

ایمپلنت فیکساسیون یکی از مهم ترین اجزا است و می توان گفت حیاتی ترین قسمت ایمپلنت است که در گذشته به صورت میخ و امروزه به صورت پیچ طراحی می شد. این قطعه از آلیاژ تیتانیوم در اندازه های مختلف ساخته شده و به خوبی با بدنه مطابقت دارد. علاوه بر سازگاری با بدنه، مقاومت بالا در برابر خوردگی، فرسودگی و شرایط ترمودینامیکی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن است. به عبارت دیگر به دلیل تماس مستقیم فیکساتور با استخوان فک و لثه و اهمیت آن از دستگاه های CNC با دقت بالا استفاده می شود.

ایمپلنت زیر چانه و داخل فک قرار می گیرد و تقریباً نامرئی است. اهمیت راه حل این است که بدون آن نصب معنی ندارد. در واقع طراحی، استحکام و مقاومت طولانی مدت در نصب را تضمین می کند.


کاربرد فیکسچر پیوند چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، فیکساسیون بخش بسیار مهمی از فرآیند کاشت دندان محسوب می شود و می توان گفت که نقش اساسی در پروتز دارد. در واقع این قسمت به ساختار فک وارد شده و سایر قسمت ها را به خود متصل می کند. در مرحله اول زمانی که ناحیه مورد نظر تحت بی حسی موضعی بی حس شد، دندانپزشک متخصص یا جراح دهان سوراخ کوچکی در ستون فقرات بیمار ایجاد می کند و براکت را با توجه به اندازه، طول و ضخامت مورد نیاز قرار می دهد.

سپس با پیچ های پوششی بپوشانید و آدامس را وصل کنید. به طور کلی زمان بهینه برای جوش دادن فیکسچر به استخوان فک ۵ ماه برای فک بالا و ۳ ماه برای فک پایین است. البته این زمان عمدتا به جوش آرمیچر به بافت استخوانی بستگی دارد. البته برای اطلاعات بیشتر، مقاله تصحیح سیاه ما را بررسی کنید.


چگونه فیکسچر ایمپلنت مناسب را انتخاب کنم؟

یک اصل اساسی در انتخاب فیکساسیون مناسب این است که جراح ابتدا باید پروتز نهایی را که فیکس بر روی آن قرار می گیرد ببیند و در واقع از ابتدا باید پروتز نهایی طراحی و مشخص شود. چند دندان از دست رفته

انتخاب واحد ایمپلنت با اندازه مناسب بسیار مهم است و انتخاب نامناسب می تواند موفقیت درمان بیمار را تحت الشعاع قرار دهد. در مورد اندازه های مختلف آرمیچر ایمپلنت، باید توجه داشت که بازوهای ایمپلنت از نظر قطر و طول متفاوت هستند.

در مورد قطر فیکسچر ایمپلنت باید بگوییم که بهترین اندازه قطر فیکسچر ایمپلنت توسط جراح با بررسی دقیق رادیوگرافی و بیمار انتخاب می شود. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در نواحی با تراکم استخوان کم، جراح ممکن است از فیکسچرهای بلندتر برای ایجاد ثبات بیشتر با تراکم استخوان کم استفاده کند.


ویژگی های گیاه ثابت چیست؟

این پیچ سازگار با هوزینگ در قطرها، ارتفاع ها و اشکال مختلف تولید می شود و دارای ویژگی های زیر است:

پوشش فیکساسیون: لایه ثابت یکی از روش های موثر در افزایش بازسازی استخوان است که از یک سطح ثابت با مواد مخصوص تشکیل شده است.

- ساختار سطح فیکساسیون: ساختار سطحی این قسمت سطح تماس سطحی بین ایمپلنت و استخوان را ثابت نگه می دارد. به طور کلی سطح فلزی اتصالات کاملاً مسطح یا دارای ساختار پوسته ای برای حفظ سطح میکروسکوپی است.

- فیکسچر: برای ساخت فیکسچر عمدتا از تیتانیوم ساخته شده است. گاهی مواد آن تیتانیوم خالص است و در موارد دیگر فلزات دیگری مانند آلومینیوم را با آن مخلوط می کنند تا مقاومت و استحکام قطعه افزایش یابد.


چگونه فیکوس را کاشت و از آن استفاده کرد؟

پس از اطمینان از بی حسی موضعی با تزریق ماده بی حسی، دندانپزشک ابتدا استخوان را مته می کند و سوراخ کوچکی در فک بیمار ایجاد می کند و ضمیمه ای به اندازه، طول و ضخامت مناسب فک بیمار در سوراخ ایجاد می کند. پس از اینکه جراح سوراخ کوچکی در استخوان فک شما ایجاد کرد، یک دستگاه، یک پیچ کوچک و محکم را در استخوان قرار می دهد.


فیکسچر ایمپلنت به عنوان ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع مانند ریشه دندان های واقعی شما عمل می کند. با این تفاوت که این ریشه زنده نیست.

پس از قرار دادن ایمپلنت فیکساسیون در فک، باید منتظر بمانید تا ایمپلنت به اجبار به پایه متصل شود. فرآیندی که در آن دستگاه توسط بافت استخوانی در فک احاطه می شود، فیوژن ایمپلنت با استخوان نامیده می شود.


مراقبت های بعد از کاشت دستگاه چیست؟

پس از اینکه دندانپزشک متخصص فیتینگ را نصب کرد، فرد باید مراقب باشد تا از مشکلات جلوگیری کند:

- شستن بخیه ها: پس از عمل فرد باید به آرامی دندان ها و اطراف دندان های سفت را مسواک زده و با آب گرم و محلول نمک غرغره کند.

- استفاده از آنتی بیوتیک ها: احتمال عفونت لثه پس از قرار دادن بریس و بخیه زدن لثه ها وجود دارد و برای جلوگیری از این امر طبق دستور دندانپزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

- پرهیز از فعالیت های شدید: اگر فردی به فعالیت های سنگین بپردازد، فشار زیادی وارد می شود و درزهای گوشتش باز می شود و خونریزی می کند. بنابراین بهتر است برای چند روز از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید و به بیمار اجازه دهید استراحت کافی برای تسریع بهبودی داشته باشد.


هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

به طور کلی هزینه های مورد نیاز مربوط به خرید قطعات ایمپلنت به پارامترهای مختلفی از جمله پوشش های به کار رفته در سطح قطعه، مواد آلیاژی استفاده شده در ساخت این قطعه، اندازه و ابعاد این قطعه بسیار بستگی دارد. ناهمسان. . امروزه اکثر فیکسچرهایی که توسط سازندگان مختلف تجهیزات دندانپزشکی طراحی و تولید می‌شوند با ساختاری غیر مسطح اندود شده و با غلاف پوشانده می‌شوند تا چسبندگی فیکسچر به بافت استخوانی فک را افزایش داده و بهبود بخشد و مدت زمان آن را افزایش دهد. فرآیند جوشکاری تکه تکه فرسوده خواهند شد.

اخرین حرف


در این مقاله با دستگاه آشنا شدید. شما می دانید که چگونه انتخاب کنید و چه ویژگی هایی دارد. اگر سوال یا ابهامی دارید در نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.


ادامه نوشته: https://realtimedentist.com/1401/05/دندانپزشک-ایمپلنت-دندان-در-تهران/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.