معنی مراقبت از عروس هلندی، غذا و رفتار زنان هلندی

۵۸۳ بازديد


طوطی هلندی از خانواده طوطی ها است و کوچکترین عضو این خانواده در استرالیا است. این پرندگان در سرتاسر جهان به عنوان حیوانات خانگی محبوب هستند و پرورش آنها نسبتا آسان است. این پرندگان پس از پرندگان عشق، محبوب ترین پرندگان تزئینی نامیده می شوند.

بسیاری از افراد به انواع طوطی علاقه مند هستند. آموزش این پرندگان به دلیل ماهیت باهوش و کنجکاو بسیار آسان است. به عقیده بسیاری یکی از محبوب ترین انواع طوطی ها عروس هلندی نام دارد. این گونه از طوطی متعلق به استرالیا است و در مناطق بیابانی و گرمسیری آن یافت می شود. سازگاری آسان آنها با زیستگاهشان باعث شده است که عروس هلندی به عنوان یک پرنده خانگی شناخته شود. ا از نظر کارمادیو ین پرندگان پر سر و صدا نیستند و می توانند برای مدت طولانی تنها بمانند.

این طوطی ها که از خانواده کاکادوها هستند دارای بال ها و پرهایی با رنگ های متفاوت و زیبا هستند. رنگ پرها در پرندگان نر و ماده متفاوت است. گونه های جوانتر این پرندگان لاغرتر از همتایان مسن خود هستند و پر و بال کمتری دارند. رنگ پرهای این پرندگان معمولا خاکستری و صورتی است و طوطی های نابالغ در حدود 9 ماه کاملاً بالغ می شوند و سپس به رشد خود ادامه می دهند.

یک کاکائو هلندی بالغ حدود 85 تا 113 گرم وزن و 30 سانتی متر قد دارد. گونه های بالغ معمولاً منقار تیره تری دارند. گونه های نر این پرندگان دارای پرهای زرد روشن بر روی سر خود هستند. طول عمر تقریبی عروس هلندی حدود 12 تا 14 سال است. با این حال، این پرنده می تواند تا 25 سال زندگی کند. گونه های وحشی این پرندگان دارای پرهای خاکستری هستند و رنگدانه های اصلی پرهای این پرندگان زرد، قرمز و سیاه است.

پرش عروس هلندی شامل موارد زیر است:

اولین جهش

اولین جهش شامل عدم وجود رنگدانه سیاه در بدن این پرندگان است که باعث ایجاد لکه های سفید و زرد روی پوست آنها می شود.

دیگران می پرند.

اگر بدن این نوع طوطی سیاه رنگ نباشد پرنده ماده از پرنده نر سبکتر خواهد بود.

پرش سوم

پرندگانی با پرهای خاکستری تیره و پرهای سفید و زرد.

پرش چهارم

رنگ مشکی آنها قهوه ای خواهد بود.

جهش پنجم

رنگ سیاه کاهش می یابد، چشم ها قرمز، منقار و پاها صورتی می شوند.

جهش های بیشتر در این پرندگان عبارتند از:

یک جهش مضاعف پرهای طوطی را به دارچین تبدیل می کند.

در برخی موارد، تغییرات در طوطی ها می تواند باعث سفید شدن پرهای آنها شود.

همچنین وقوع جهش های متعدد باعث تغییر رنگ پرهای طوطی به نارنجی، قرمز روشن، زرد و قهوه ای می شود.

غذای عروسی هلندی

برای تغذیه کاکاتیل هلندی از غذای تجاری مخصوص این پرندگان استفاده کنید. علاوه بر این، برای متعادل کردن میزان مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز این پرندگان، می‌توانید به آنها غذاهایی مانند هویج، کرفس، اسفناج، لوبیا، تخم مرغ آب پز و میوه‌هایی مانند پرتقال، سیب و موز و البته آن را بدهید. باید رعایت شود. که محصول غذایی مشخص شده باید ریز خرد شود.

به آب

روزانه به طوطی خود آب تازه بدهید و ویتامین ها و مواد معدنی را به آب آشامیدنی آن اضافه کنید.

حمام

از آنجایی که این پرندگان عاشق حمام کردن هستند، یک کاسه آب در سوراخ آنها قرار دهید تا حمام کنند.

تمیز کردن

نظافت کوکر اسپانیل هلندی شامل تمیز نگه داشتن پرها و کوتاه کردن ناخن ها می شود. برگ های افرا یا بلوط نیز به تیز نگه داشتن دهان کمک می کنند.

مراقبت های لازم از عروس هلندی باعث می شود پرنده عمر طولانی تری داشته باشد و سالم بماند.

این لانه برای نژاد هلندی کاکاتیل مناسب است

یک پرنده

کوکر اسپانیل هلندی به یک قفس جادار و بزرگ نیاز دارد، بنابراین قفسی با ابعاد حداقل 45 در 60 سانتی متر تهیه کنید تا این پرندگان بتوانند به راحتی پرهای خود را باز کنند. قفس های فلزی در مقایسه با قفس های چوبی دوام و دوام بیشتری دارند و وجود میله های افقی در قفس نیز مناسب است زیرا این پرندگان دوست دارند در سطوح مختلف بالا بروند. افزودن ماسه به کف قفس نیز باعث کاهش پخش شدن بذرها می شود.

ظرف غذا

برای تغذیه این پرنده از دو ظرف فلزی جداگانه برای آب و دانه استفاده کنید و از ظروف پلاستیکی برای تغذیه این پرندگان خودداری کنید زیرا ممکن است عروس هلندی آن را بجود و بشکند.

محل دفن عروس هلندی

همانطور که در کارمادیو توضیح دادیم قفس را در مکانی قرار دهید که به دور از نوسانات دما باشد، قرار دادن قفس روی سطح بالا نیز به ایجاد حس امنیت در آن کمک می کند. اگرچه پوشاندن قفس در شب ضروری نیست، اما به پرنده کمک می کند تا احساس راحتی کند.

برای تهویه پرنده، آن را در محیطی باز اما محافظت شده قرار دهید، زیرا این کار باعث فرار پرنده و جلوگیری از قرار دادن پرنده در محیط سرد و مرطوب می شود.

نظارت روزانه، هفتگی و سالانه

مراقبت اولیه از قفس شامل تمیز کردن و پر کردن روزانه ظروف آب و غذا است. قفس را هر هفته تمیز کنید و در صورت وجود گرد و غبار آن را بشویید. بسترهای حاوی ماسه یا شن باید سالانه تعویض شوند.

نگه داشتن عروس هلندی

نحوه برخورد با طوطی هلندی

از آنجایی که این پرندگان متعلق به مناطق کویری هستند، ممکن است در ابتدا رفتار تهاجمی داشته باشند، اما همچنان این پرندگان به راحتی با سایر پرندگان سازگار می شوند و مشکلی در این منطقه وجود نخواهد داشت. این پرندگان به توجه و مهربانی شما علاقه مند هستند و در صورت عدم مشاهده رفتار تحریک آمیز به راحتی با شما معاشرت می کنند.

من مدام قلقلک می دهم

آموزش عروس هلندی بسیار آسان است و فقط به صبر و زمان نیاز دارد.

مقررات موقت

سن لازم برای شروع تمرین حدود 12-14 هفته است. تربیت یک پرنده به تنهایی آسانتر از تربیت دو پرنده در آن واحد است زیرا پرندگان بیشتر تمایل دارند با یکدیگر بازی کنند تا با شما. در حین آموزش پرنده ابتدا خود و سایر اعضای خانواده خود را به او معرفی کنید تا همه شما را بشناسد و از آنجایی که گونه ماده این پرندگان ساکت تر از گونه های نر هستند، بهتر است آنها را با گونه های نر آشنا کنید. . برای آموزش انتخاب کنید اگر پرنده در حین تمرین رفتار عصبی نشان داد، بهتر است زمان دیگری را برای انجام این تمرین در نظر بگیرید و در این زمینه صبور باشید. بهتر است این کار را در یک اتاق کوچک و ساکت انجام دهید زیرا از هرگونه مزاحمت جلوگیری می شود.

مهمترین رکن یادگیری عروس هلندی جلب اعتماد اوست. با او ملایم باشید و سعی کنید او را در دست خود بگیرید و پس از جلب اعتماد او، آن را به دست دیگر خود ببرید تا او شما را به خوبی بشناسد و اگر طوطی تان شما را گاز گرفت آرام آرام به او بدهید. هشدار دهید و نه بگویید.

زمان آموزش پرنده نباید بیش از 20 دقیقه در روز باشد.

آموزش پیشرفته

پیشرفت آموزش با ارائه پاداش هایی مانند غذا به طوطی تسریع خواهد شد. عروس هلندی معمولا در فعالیت های منقار ماهرتر از فعالیت های پنجه است. این پرنده توانایی صحبت کردن بالایی ندارد اما با تمرین مداوم می توان این کار را انجام داد.

فعالیت ها

عروس هلندی هر روز به 10 تا 12 ساعت استراحت نیاز دارد. این پرندگان از بازی هایی مانند بالا رفتن از نردبان، زنگ زدن و ایستادن در مقابل آینه لذت می برند. بازی روی برگ درختان نیز برای این پرندگان سرگرم کننده است، اما مراقب باشید که اسباب بازی های پلاستیکی را در قفس این پرندگان قرار ندهید.

پرورش کاکوتی

پرورش این پرندگان بسیار آسان است و نیاز به یک قفس بزرگ دارد. عروس هلندی برای باردار شدن باید حداقل 18 ماه تا 2 سال سن داشته باشد. این پرنده در فصل تولید مثل کمی خشن تر از زمان های دیگر است. جفت گیری این پرندگان می تواند به سرعت انجام شود یا 4 تا 6 هفته طول بکشد. دوره جوجه کشی این پرندگان 18 تا 20 روز است و جوجه ها پس از 5 تا 6 هفته لانه را ترک می کنند و حدود 2 هفته پس از خروج از لانه به طور کامل بیرون می آیند.

مشکلات احتمالی

مراقبت از خروس هلندی آسان است، اما برخی عوامل می تواند باعث بیماری در این پرندگان شود وجود علائمی مانند کاهش فعالیت و کاهش وزن ممکن است نشان دهنده خطر سلامتی برای جیوه شما باشد

برخی از بیماری ها و آسیب های رایج مربوط به ازدواج طوطی هلندی عبارتند از: شکستگی بال یا پا، بریدگی و زخم باز، دهان و ناخن بزرگ، لنگش یا درد پا، از دست دادن پر، کاهش وزن، گرمازدگی، شوک. ، ضربه مغزی ، اشک چشم. ، سرماخوردگی، گواتر، یبوست، اسهال، آرتروز و روماتیسم.

در این صورت بهتر است قفس پرنده را در دمای مناسب نگهداری کنید و در صورت عدم بهبود وضعیت طوطی با دامپزشک مشورت کنید.

مشکلات رفتاری در این پرندگان معمولاً به دلیل نبود چیزی در اطراف آنها ایجاد می شود.

بی حوصلگی، عدم اعتماد به نفس، عدم تماس با پرندگان یا افراد دیگر می تواند باعث مشکلاتی مانند گاز گرفتن، پرهای رنگی و جیغ زدن شود و زمان بیشتر با طوطی این وضعیت را افزایش می دهد.

معنی رفتار عروس هلندی

دم عروس می چرخد

پرندگان مانند سایر حیوانات دم خود را تکان می دهند. تکان دادن دم به معنای خوشبختی آنهاست.

آمده به شما

ممکن است به یک پرنده نزدیک شوید. اگر با سر بالا به سمت شما آمد، به این معنی است که از بودن در کنار شما خوشحال است.

به صدای آنها گوش دهید

گوش دادن به رفتار هلندی شپرد می تواند بسیار مفید باشد.آنها وقتی خوشحال هستند صحبت می کنند، آواز می خوانند و سوت می زنند.

آنها همچنین در هنگام خوشحالی رفتارهای دیگری از خود نشان می دهند. مثلا تاج سرشان را بالا می برند. آنها می توانند بال های خود را باز کنند و پرواز کنند.

مردمک های گشاد شده

اگر مردمک چشم یک عروس هلندی ناگهان گشاد شود، این نشان دهنده عصبانیت اوست. اگر این علامت را دیدید، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید. کار شما باید پرنده را عصبانی کرده باشد.

به سر و پرهای پرنده نگاه کنید. اگر واقعاً عصبانی شود، می تواند سرش را آویزان کند. در این صورت پرهای خود را به هم می زند. پرهای دم را باز می کند. در این صورت می تواند مفید باشد. اینها نشانه های عصبانیت پرنده است.

دور زدن

اگر وارونه آویزان باشد پرندگان نیز بال های خود را باز خواهند کرد. در رفتار عروس هلندی این نشانه این است که او می خواهد از قلمرو خود محافظت کند، می توانید به قفس نزدیک شوید و یک پرنده وارونه را ببینید. در این موقعیت شما باید از قفس خارج شوید و به قلمرو آن نزدیک نشوید.

عروس هلندی را نگه دارید.

کفتارهای هلندی اگر بخواهند شما را گاز بگیرند به شما حمله خواهند کرد.  برای نشستن عروس هلندی روی سر شما باید آنها را رها کنید.

سلام

مراقب صداهای ناله ای باشید که اغلب با سایر رفتارهای پرخاشگرانه همراه است. مثلاً پرنده ای به شما حمله می کند و صدای تمسخر می دهد. اگر صدای جیغ یک عروس هلندی شنیدید، باید او را تنها بگذارید.

عروس هلندی با فریاد فرار می کند

یک عروس هلندی اگر احساس خطر کند فرار می کند. در حالی که فرار می کند فریاد می زند. اگر در حالت ترس گیر بیفتند، با شما مقابله خواهند کرد و به شما نوک می زنند. یک عروس هلندی هرگز گاز نمی گیرد مگر اینکه در جایی گیر کند. اولین گزینه آنها هنگام ترس فرار کردن است.

تاج را با چشمان باز بلند کنید

این از رفتار عروس هلندی نشان می دهد که پرنده شما مراقب است. اگر پرنده شما تاج خود را بلند کرد و چشمانش را باز کرد، به این معنی است که پرنده متمرکز شده است. ممکن است این رفتار را در پاسخ به سروصدا یا تغذیه از شما نشان دهد.

تکان دادن سر

بالا و پایین تکان دادن سر و صدا زدن، این نشانه گرسنگی عروس هلندی است. اگر عروس هلندی جوان و گرسنه باشد، خواهند کرد. سرشان را بالا و پایین می برند و همزمان صداهایی تولید می کنند.

محیط را بررسی کنید

عروس های هلندی گاهی اوقات به اطراف خود نگاه می کنند. این معمولا توسط مردان انجام می شود. به قفس و چیزهای دیگر نوک می زنند. دلیل این امر هنوز مشخص نیست. اما نظریه هایی در این مورد وجود دارد.

یک نظریه این است که عروس هلندی این کار را برای نشان دادن قلمرو خود انجام می دهد. نظریه دیگر این است که عروس هلندی این کار را برای جلب توجه زنان انجام می دهد.

دختر هلندی در حال پریدن

عروس هلندی برای جلب توجه می پرد. حتی ممکن است برای جلب توجه فریاد بزنند. آنها می توانند یک حلقه کوچک روی تاج ایجاد کنند تا توجه ماده ها را به خود جلب کنند. البته این کار برای حفاظت از قلمرو نیز قابل انجام است.

مراقب رفتار عروس هلندی دم و بال آنها باشید. آنها ممکن است دم خود را برای جلب توجه ماده ها باز کنند. تاج و بال ها را باز کنید. آنها ممکن است راه بروند و سوت بزنند.

در واقع این رفتار ممکن است نشانه حفاظت از قلمرو آنها باشد. اگر این رفتار با صدای دویدن پرنده همراه باشد به این معنی است که از قلمرو خود دفاع می کند. این رفتار نشانه آن است که قلمرو آنها را ترک خواهید کرد.

spidsslibning

حرکت منقار به معنای خواب یا استراحت پرنده است. صدای غرغر دهان شما ممکن است به این معنی باشد که پرنده شما می خواهد بخوابد یا بخوابد.

نظریه دیگری در این باره وجود دارد. این نظریه بیان می کند که پرندگان احتمالا منقار بالا و پایین خود را می برند تا آنها را کوتاه کنند.

لباس عروس هلندی

یکی دیگر از ویژگی هایی که عروس هلندی می تواند نشان دهد پژواک است. در این صورت پرنده منقار خود را باز می کند. پرنده این را تا حدودی افزایش می دهد. این رفتار ممکن است نشان دهد که پرنده به اکسیژن بیشتری نیاز دارد.

در واقع پرنده گوش های خود را باز می کند یا دهان خود را از آلرژی و گرد و غبار پاک می کند. اگر این خمیازه با تکان دادن سر همراه است، آن را نادیده نگیرید. زیرا می تواند نشانه عفونت سینوسی باشد.

همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات تنفسی باشد. اگر پای پرنده گرم باشد به این معنی است که پرنده سالم و سرحال است. اگر پاهای پرنده سرد باشد به این معنی است که پرنده ناراحت یا نگران است یا ممکن است بیمار باشد.

شیک کوکاتیل

یکی از رایج ترین سوالات در مورد رفتار عروسک های هلندی لرزش آنهاست. لرزش یک رفتار کاملاً طبیعی در یک داشوند سالم است. بسیاری از صاحبان پرنده وقتی می بینند پرنده می لرزد، آن را غیر طبیعی می دانند.

وقتی حقیقت این است که این رفتار طبیعی است. اگرچه برخی از لرزش ها طبیعی هستند، اما لرزش همیشه طبیعی نیست. اگر این لرزش ناشی از بیماری باشد، بارزتر خواهد بود. در این مورد به نظر می رسد که عروس هلندی تنبل است.

بال ها می افتند و پرها بیرون می زند. به اعمال مالک پاسخ نمی دهد. دم پرنده بالا و پایین می رود. در این صورت باید پرنده را نزد دامپزشک برد.

این علائم معمولاً نشانه عفونت یا بیماری باکتریایی است و اگر پرنده نزد دامپزشک برده نشود ممکن است بمیرد.

دم را بالا و پایین می کند

گاهی اوقات این نشانه سندرم عروس هلندی است. در واقع، گاهی اوقات مگس های هلندی در هنگام بیماری دم خود را بالا و پایین می کنند. در صورت مشاهده این علائم باید پرنده را نزد دامپزشک ببرید.

سایر علائم بیماری عروس هلندی

رفتارهای دیگری نیز در رفتار عروس هلندی وجود دارد که نشانه بیماری پرندگان است، مثلاً اگر پرنده زیاد بخوابد، گهگاهی عطسه کند، صدای خود را از دست بدهد، کم یا زیاد غذا بخورد یا ناگهان زیاد آب بنوشد. از آب این می تواند نشانه بیماری پرندگان باشد.

اگر رنگ مدفوع و دفعات مدفوع تغییر کرد، باید او را نزد دامپزشک ببرید. رفتارهای دیگری نیز وجود دارد که از علائم این بیماری است.

به عنوان مثال، کندن پر می تواند نشانه بیماری پر و نوک باشد. کندن پرهای آنها نیز می تواند نشانه کسالت باشد.

تمیز کردن

عروس هلندی خود را تمیز می کند. در این صورت انگار دارند پرهایشان را شانه می کنند. برای این کار پرهای خود را با منقار تمیز می کنند. در واقع رعایت بهداشت مهمترین اصل برای بسیاری از پرندگان است.

این نظافت نیز نوعی رفتار اجتماعی است. در واقع من خودم نمی توانم قطعات پرنده را تمیز کنم. پرندگان دیگر به کمک آنها می آیند و پرهایشان را تمیز می کنند. به عنوان مثال، زیر بالا و زیر سر.

پرتاب وسایل عروس هلندی

اگر عروس هلندی شما از قفس شدن خسته شده باشد، خواهد بود. آنها شروع به پرتاب اشیا می کنند.

زمانی که باردار هستید پا را بلند کنید

می توانید ببینید که عروس هلندی یک پای خود را بلند کرده و در پرها پنهان می کند. در این صورت باعث صرفه جویی در گرمای بدن می شود. این رفتار کاملا طبیعی است. به این ترتیب پرنده گرمای بدن خود را حفظ می کند.

استرس در عروس هلندی

شناسایی علائم استرس در رفتار عروس هلندی بسیار مهم است. استرس می تواند مشکلات جدی سلامتی در آنها ایجاد کند.

اگر متوجه شدید که پرنده شما این علائم را دارد، باید بدانید که این علائم چیست. عروس هلندی شما می تواند این کار را انجام دهد زیرا او تنهاست. پرندگان ممکن است به شرایط بهتری نیاز داشته باشند.

پرنده را به صورت دوره ای از قفس خارج کنید. اسباب بازی های زیادی به آنها بدهید. به تمام نیازهای پرنده توجه کنید. اگر پرنده شما همچنان این علائم را نشان می دهد، بهتر است او را نزد دامپزشک ببرید.

اگر این علائم را بدانیم، می توانیم در اسرع وقت به آنها کمک کنیم. با کمک آنها، پرندگان دوباره احساس آرامش و امنیت می کنند. برخی از ویژگی هایی که همسر هلندی را مشخص می کند از جمله:

بیت

داد زدن

سرگردان

پر کندن

بلوغ عروس هلندی

بلوغ جنسی این پرنده یکی از مهمترین موارد در زندگی آن است. از یک تا دو سالگی پرنده نر به بلوغ می رسد و تا زمانی که بالغ شود این پرنده تهاجمی می شود که در پرندگان بسیار رایج است باید صبور باشید. حتی ممکن است پرنده شما افسرده شود که یک مشکل نر است و پس از مدتی بهبود یابد که نیاز به صبر شما دارد.

این پرندگان زیبا که اعتقاد بر این است که تا دو سالگی رفتار کنترلی دارند، قرار است استاد شوند و این وضعیت دوام نخواهد داشت و باز هم صبر شما لازم است.

رفتار همراهان ساقدوش هلندی

با نزدیک شدن به سن جفت گیری، داماد نر دم خود را به چوب یا چیز دیگری می مالد به گونه ای که دم خود را به دور جسم حرکت می دهد. چنین عملی را حذف می کند)

عروس مثل اردک سرش را جلو می گیرد و دمش را می گیرد و صداهای ملایمی می دهد (و نر می خواهد آمادگی خود را به او نشان دهد).

گاهی عروس اسباب‌بازی‌اش را زیر او می‌گذارد و در مواقعی که دختری مفقود می‌شود، حتی اگر عروس تخم‌ها را بیرون نیاورده باشد.

که گفته می شود ماده را با تخم نارس مست می کند.

جفت شدن عروس هلندی معمولاً بسیار دشوار است، ممکن است یک جفت عروس هلندی نر و ماده داشته باشید که هرگز جفت نشوند، اما اگر جفت شوند، والدین بسیار خوبی خواهند بود و جوجه های زیادی خواهند داشت.

معمولاً 3-4 تخم می گذارند، اما ممکن است 1-2 تخم خالی باشد یا جوجه بعد از تولد بمیرد. فاصله بین تخمگذاری چند روز است و پس از تخم گذاری آخرین تخم، ماده به طور مداوم روی تخم ها می خوابد و نر از ماده مراقبت می کند.

نر و ماده جوجه ها را با هم و با کمک متقابل بزرگ می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.